Vyhledávání
Dvě mladé ženy, ta vlevo v růžovém saku a černých kalhotách a ta vpravo v bílé košili a béžových kalhotách, jdou vedle sebe před bílou zdí ve světlé budově. Mluví spolu. V popředí vpravo vidíme část rozmazané zelené rostliny.

Naše odpovědnost

2023/24

Úvodní slovo našeho CEO

Vážení čtenáři,

jsem hrdý na úspěch, kterého jsme jako skupina EOS dosáhli. Hned napoprvé jsme v roce 2023 získali vynikající ESG Risk Rating. Renomovaná ratingová agentura Morningstar Sustainalytics nás zařadila mezi tři nejlepší v sektoru spotřebitelského financování.  

Nemáme v úmyslu usnout na vavřínech. Každý den chceme měnit věci k lepšímu pro naše klienty, zaměstnance, dlužníky, naše odvětví i celou společnost. Iniciovali jsme například analýzu zaobírající se rozdíly v odměňování žen a mužů, která nám umožňuje porovnávat platy mužů a žen. Kromě toho chceme přispět k ochraně klimatu, a proto jsme ve společnosti EOS poprvé shromáždili údaje o našich emisích skleníkových plynů a jako skupina vykazujeme celkové emise v rozsahu 1 a 2 emisí. V těchto iniciativách budeme pokračovat, rozšíříme objem dat a vyvodíme z nich konkrétní opatření ke snížení emisí.

Čtyřmi oblastmi naší strategie firemní odpovědnosti (CR) jsou Responsible Collection, Joint Progress, Financial Sustainability a Environmental Protection. Spojují naše zásadní témata a cíle  stanovené UN Sustainable Development Goals (SDGs). Oblasti naší činnosti strukturují tuto zprávu, která se řídí standardy Global Reporting Initiative (GRI).

Děkuji všem našim kolegům, kteří den za dnem přispívají k tomu, aby naše společnost byla udržitelnější, a aby se stala motorem společenských změn.

Marwin Ramcke, CEO EOS Group 

GRI 2-22
Portræt af Marwin Ramcke, formand for bestyrelsen i EOS Group, i et lyst rum iført en mørk blazer

Správa pohledávek znamená převzít zodpovědnost

Přijímáme odpovědnost mnoha způsoby. Životní prostředí, sociální otázky a řízení společnosti jdou ve společnosti EOS ruku v ruce. Jako mezinárodní poskytovatel finančních služeb ovlivňujeme společnost a fungování podniků. Chceme měnit věci k lepšímu. Abychom tohoto cíle dosáhli, definovali jsme v naší strategii odpovědnosti čtyři oblasti činností: 
icon red networking

Joint Progress

Skupina EOS interně prosazuje posilování pozice zaměstnanců, diverzitu a inkluzi a navenek spouští své vlastní vzdělávací iniciativy.
Další informace o Joint Progress
icon red charge to claim

Financial Sustainability

EOS se zasazuje o přísné a závazné oborové standardy a odpovědný přístup. Při naceňování odkupovaného portfolia či jiných rozhodnutích uplatňujeme přísná kritéria.
Další informace o Financial Sustainability
icon red website

Environmental Protection

Jako důležitá součást skupiny Otto podporujeme její strategii ochrany klimatu, která se řídí cílem Pařížské dohody zmírnit globální oteplování na 1,5 °C. Společně pak pracujeme na zavedení fungujících opatřeních.
Další informace o Environmental Protection

Naše nejvýznamnější události v oblasti společenské odpovědnosti v roce 2023/24

Férové jednání se zákazníky v prodlení

Od roku 2023 společnost EOS zavedla etickou direktivu určenou pro komunikaci s dlužníky. Jedná se o závazný mezinárodní kodex platný pro celou skupinu, která jasně definuje etický způsob jednání s dlužníky. Základními kameny této politiky je používání srozumitelného jazyka, odpovědný přístup, ohledluplný způsob jednání s lidmi a takt.

Mnoho našich dceřiných společností navíc zavedlo speciální nabídky pro dlužníky, kteří vyžadují dodatečnou ochranu. Například ve Švýcarsku bylo v roce 2024 zřízeno kontaktní místo pro restrukturalizaci dluhů a dluhové poradenství. Společnost EOS v Polsku zahajuje projekt, který v případě potřeby nabízí psychologickou podporu lidem, kteří se ocitli v krizi. GRI 3-3
Mladá žena s tmavými vlasy a v modré košili sedí ve světlé místnosti u stolu, před notebookem drží list papíru a s někým mluví přes chytrý telefon. Vzadu vidíme rozmazanou knihovnu.

Excelentní výsledek v ESG Risk Ratingu 

Nejlepší hodnocení hned napoprvé: Skupina EOS získala své první externí hodnocení rizik ESG. Renomovaná ratingová agentura Morningstar Sustainalytics hodnotila, jak společnosti zvládají specifická rizika spojená s udržitelností v daném odvětví. S vynikajícím hodnocením 9,9 se společnost EOS umístila v nejlepší kategorii („zanedbatelné riziko" 0-10) na stupnici hodnocení od 0 do 40+. Tím se společnost zařadila mezi tři nejlépe hodnocené podniky v odvětví spotřebitelského financování. Mezi hodnocené kategorie patří lidský kapitál, správa a řízení podniku a podnikatelská etika. Silný výsledek potvrzuje strategii skupiny EOS v oblasti udržitelnosti. „V mnoha oblastech si vedeme velmi dobře. Je to však také podnět k tomu, abychom se každý den o něco zlepšovali," říká CEO Marwin Ramcke
ESG Certificates Copyright @2024 Morningstar Sustainalytics. All rights reserved

Finanční vzdělávání dětí a mládeže

Finlit foundation, první nezisková organizace skupiny EOS, zahájila v loňském roce vzdělávací iniciativu OhMoney. Jejím mottem je „Finanzsicher durchstarten” (Dobrý finanční start). Interaktivní vzdělávací program je určen studentům ve věku 13 až 17 let. Jeho obsah vychází ze skutečného života dospívajících. V tomto věku se mladí lidé stávají samostatnějšími a začínají činit vlastní finanční rozhodnutí. Cílem iniciativy je podpořit učitele při vysvětlování důležitých finančních témat, s nimiž se studenti mohou ztotožnit. 

OhMoney je druhou vzdělávací iniciativou společnosti finlit po projektu ManoMoneta, který je určen dětem ve věku od 9 do 13 let.
Financial education for children: Child completes a feedback form on the finlit initiative.

Významnost je výchozím bodem naší strategie udržitelnosti

Matice významnosti

Základem naší strategie udržitelnosti a aktivit v oblasti udržitelnosti je analýza významnosti. Ta byla vypracována společně s interními a externími odborníky. Výsledná matice významnosti ukazuje nejdůležitější témata udržitelnosti jak z pohledu společnosti EOS (osa x), tak z pohledu našich externích zainteresovaných stran (osa y).

  • V části výroční zprávy věnované udržitelnému rozvoji představujeme nejdůležitější aktivity společnosti EOS Holding GmbH se sídlem v Hamburku v oblasti životního prostředí, sociální oblasti a v oblasti správy a řízení. Obsah zprávy vychází z významných témat identifikovaných v první analýze významnosti. Zpráva o udržitelnosti se vztahuje na celou skupinu EOS* v hospodářském roce 2023/24, který se počítá od 1. března 2023 do 29. února 2024**. Výroční zpráva byla sepsána s odkazem na standardy Global Reporting Initiative (GRI). GRI 2-1 GRI 2-2 GRI 2-3

    *Pokud není uvedeno jinak.
    **Bez údajů německé dceřiné společnosti.
  • Postup naší analýzy významnosti

    V naší analýze významnosti z roku 2022 jsme určili témata udržitelnosti, která jsou pro společnost EOS nejdůležitější. Tato významná témata tvoří základ při vykazování udržitelnosti.

    Abychom vytvořili obsáhlý seznam potenciálních významných témat, prozkoumali jsme současný stav a provedli srovnávací analýzu, která zahrnovala příslušné mezinárodní standardy, směrnice, pravidla a předpisy pro měření potřebných hodnot udržitelnosti (Global Reporting Initiative (GRI), Deutscher Nachhaltigkeitskodex (DNK), Sustainable Development Goals (SDG), Sustainability Accounting Standards Board (SASB), United Nations Global Compact (UNGC), European Sustainability Reporting Standards (ESRS*)). Na workshopu s interními a externími odborníky jsme pak zúžili, shrnuli a upřednostnili naše hlavní témata. Hodnotili jsme je podle jejich významu jak pro společnost EOS (osa x), tak pro naše externí zainteresované strany (osa y). Při hodnocení podstatných témat pro společnost EOS jsme zvažovali pohled zevnitř ven a zvenčí dovnitř, známý také jako dvojí významnost. GRI 2-29  GRI 3-1

    * Pro vytvoření dlouhého seznamu jsme použili standardy ESRS z dubna 2022.
  • Responsible Collection

    • Ethical Collection by Treating Customers Fairly
      Vytváříme individuální řešení a používáme transparentní a jednoduché postupy, abychom pomohli dlužníkům se splácením jejich dluhů. Vždy s nimi jednáme férově a s respektem.
    • Tech-driven Transformation & Innovation
      K optimalizaci procesů vymáhání využíváme technologické inovace a prognózy úspěšnosti založené na datech. Nabízíme například digitální služby zaměřené na klienty a dlužníky.

    Joint Progress

    • Societal Impact through Financial Literacy
      V rámci našich četných vzdělávacích iniciativ se zasazujeme o zvýšení finanční gramotnosti v naší společnosti. Například nezisková nadace finlit, kterou založila společnost EOS, vzdělává děti a mládež v mnoha evropských zemích v oblasti financí. Přispíváme tak ke zdravému ekonomickému systému a pomáháme předcházet nadměrnému soukromému zadlužování.
    • Diversity, Equality & Inclusion
      Ve společnosti EOS je se všemi zaměstnanci zacházeno stejně, např. bez ohledu na jejich pohlaví, náboženskou orientaci nebo původ. V každodenní práci uplatňujeme inkluzi, integritu a dodržujeme přísnou antidiskriminační politiku. 
    • Talent Attraction, Development & Retention
      Abychom mohli nabízet vynikající služby, potřebujeme vyškolené a motivované zaměstnance. V naší společnosti chceme udržet a podporovat talentované lidi. Nabízíme možnost pravidelného vzdělávání formou kurzů a praxí, atraktivní zaměstnanecké výhody a flexibilní pracovní modely.
    • Local Community Engagement & Participation
      Společnost EOS chce být součástí místních komunit a aktivně je podporuje. Podporujeme vzdělávací iniciativy a podporujeme společenskou angažovanost našich zaměstnanců během pracovní doby. Snažíme se o posílení lokálních komunit prostřednictvím konkrétních opatření.
    • Employee Satisfaction & Well-Being
      Spokojenost zaměstnanců je naší nejvyšší prioritou. Prostřednictvím vřelé pracovní atmosféry zvyšujeme spokojenost zaměstnanců a přijímáme opatření na podporu jejich duševního a fyzického zdraví.

    Financial Sustainability

    • Digital Responsibility & Cyber Security
      Protože pracujeme s citlivými údaji dlužníků a klientů, bereme digitální odpovědnost vážně. Naší hlavní prioritou je zajištění nejvyšších standardů ochrany osobních údajů a kybernetické bezpečnosti.
    • Business Ethics & Safeguard Compliance
      Férové obchodní praktiky jsou součástí naší DNA. V našem Etickém kodexu jsme definovali standardy týkající se integrity, etického chování a vzájemného respektu.
    • Responsible Acquisition of Portfolios & Partnerships
      Naše obchodní rozhodnutí jsou určována nejen ekonomickými ukazateli, ale také sociálními a ekologickými kritérii. Při výběru portfolií a partnerů uplatňujeme specifická vylučovací kritéria.
    • Strengthening Liquidity of our Clients
      Vytváříme přidanou finanční hodnotu pro naše klienty tím, že přebíráme péči o jejich pohledávky, přičemž naše procesy jsou srozumitelné, digitální a dostupné. Díky naší práci se mohou naši klienti soustředit na svůj obor podnikání. Zároveň naší činností posilujeme jejich likviditu a vracíme peníze do hospodářského cyklu.
    • Trustworthy Stakeholder Relations
      Naše vztahy se zúčastněnými stranami jsou pro společnost EOS důležité, proto se všemi zainteresovanými subjekty neustále komunikujeme. Prostřednictvím průzkumů spokojenosti, společných procesů, kulatých stolů a oborových akcí pravidelně vyzýváme zúčastněné strany, aby se zapojily, vyjádřily svůj názor a diskutovaly s námi. 
    • Industry Leadership & Best Practice
      Jako leader v našem odvětví prosazujeme férové a transparentní vymáhání pohledávek. Využíváme svého členství v oborových sdruženích k dialogu a k prosazování našich standardů týkajících se zavedení závazných etických norem v oboru.

    Environmental Protection

    • Reduction of Environmental Footprint
      Jako součást skupiny Otto přispíváme k dosažení cíle naší mateřské společnosti Science-Based Target, konkrétně ke snížení absolutních emisí skleníkových plynů v rámci celé skupiny o 42 % do konce hospodářského roku 2031/32*. Výpočtem naší uhlíkové stopy ukazujeme náš potenciál pro snižování emisí a můžeme přijmout konkrétní opatření. 
    *Srovnání s hospodářským rokem 2021/22 podle Science-Based Target (SBT) (SBT) a s cílem 1,5 stupně podle Pařížské dohody; oficiální znění cíle je uvedeno na internetových stránkách SiBT
    GRI 3-2
  • Jak zavádíme udržitelnost do naší společnosti?

    Udržitelnost má pro společnost EOS vysokou prioritu. S cílem pevně zakotvit a rozvíjet udržitelnost v rámci skupiny přebírá její CEO celkovou odpovědnost za všechny s tím související otázky. Oddělení Corporate Development (CD) přebírá provozní odpovědnost, stará se o implementaci a další strategický rozvoj udržitelnosti a pravidelně podává představenstvu zprávy o pokroku a aktivitách souvisejících s udržitelností.

    Oddělení CD slouží také jako styčný bod v rámci společnosti a úzce spolupracuje s mnoha odděleními (např. Corporate Compliance a Group HR) a národními dceřinými společnostmi. Jedním z výsledků této spolupráce je analýza významnosti, která tvoří základ naší strategie udržitelnosti. Pro sledování našeho cíle „Getting better every day” průběžně shromažďujeme údaje, abychom mohli sledovat náš pokrok, a vyvíjíme iniciativy a opatření, jež následně schvaluje naše představenstvo. GRI 2-9 GRI 2-12 GRI 2-13 GRI 2-17
  • Celosvětová zodpovědnost: Globální úmluva OSN

    V roce 2021 se skupina EOS připojila k největší a nejvýznamnější světové iniciativě pro udržitelné a odpovědné řízení podniků, tzv. UN Global Compact. Zavázali jsme se dodržovat základní hodnoty v oblasti lidských práv, pracovních standardů, životního prostředí a boji proti korupci shrnutých v „Deseti principech".

    Každý nový člen odvozuje své vlastní cíle ze zásad iniciativy. Naše cíle vychází ze 17 vybraných UN Sustainable Development Goals (SDGs), které můžeme nejefektivněji naplňovat. Vybrané cíle SDG spolu se souvisejícími klíčovými údaji a cíli tvoří důležité měřítko naší strategie firemní odpovědnosti. O dosaženém pokroku informujeme jednou ročně v rámci „Komunikace o pokroku" (Communication on Progress, COP). GRI 2-23

    Zaměřujeme se na tyto SDGs:
    Icon SDG goal 13: climate action Icon SDG goal 13: climate action
    Jednotlivá opatření a iniciativy, které částečně podporují odlišné SDGs, budou podle potřeby zahrnuty do zpráv.
  • GRI Content Index Sustainability Report 2023/24

    Statement of use
    Společnost EOS vykázala informace uvedené v tomto indexu obsahu GRI za období od 1. března 2023 do 29. února 2024 s odkazem na standardy GRI. GRI Standards.

    GRI 1 used
    GRI 1: Foundation 2021
  • GRI Content
    2-1 Organizational details EOS Holding GmbH is a 100% subsidiary of the Otto GmbH & Co. KG with headquarters in Hamburg, Germany.

    More information: About this chapter
    More information: Insights into fiscal 2023/24
    2-2 Entities included in the organization’s sustainability reporting Please see: About this chapter
    2-3 Reporting period, frequency and contact point The combined Annual & Sustainability Report of the EOS Group covers the fiscal year 2023/24 from 1 March 2023 to 29 February 2024 and is published annually. This report was published in August 2024.

    More information: About this chapter
    More information: Our mission: Changing finances for the better

    For contact details, please see our CR section on the company website
    2-6 Activities, value chain and other business relationships The EOS Group is a leading investor in receivables and real estate portfolios and an expert in the processing of outstanding receivables. Our more than 6,000 employees in more than 20 countries practice data-driven receivables management and provide intelligent services for the benefit of our clients, partners and consumers. For more than 50 years, we have secured the cash flow of companies so they can focus on their core business. 

    More information: How the purchase of NPLs strengthens the economy and why EOS is the right partner
    2-7 Employees Please see: HR-Table in the sustainability report
    2-8 Workers who are not employees Please see: HR-Table in the sustainability report
    2-9 Governance structures and composition EOS is managed by a Board of five directors that is responsible for decision-making and overseeing the management of the organization’s impacts on the economy, the people and the environment.

    The EOS Group’s Board of Directors:

    • Marwin Ramcke, Chairman of the EOS Group's Board of Directors
      As CEO of EOS, Marwin Ramcke is the main person responsible for the topic of ESG
    • Justus Hecking-Veltman1), Member of the EOS Group's Board of Directors and Chief Financial Officer
    • Carsten Tidow, Member of the EOS Group's Board of Directors and responsible for the Eastern European market
    • Dr. Stephan Ohlmeyer, Member of the EOS Group's Board of Directors and responsible for the Central Europe market
    • Sebastian Pollmer, Member of the EOS Group's Board of Directors and responsible for the Western European market
    EOS is part of the family-owned Otto Group. The supervisory board of the EOS Group comprises of two Otto Group representatives with biannual meetings being held.

    More information: An interview with the EOS Board

    1) Justus Hecking-Veltman will leave EOS and will be succeeded by Dr Eva Griewel. From 1 August 2024, the new Board will therefore consist of one female and four male members. (Otto Group: Change in the Board of Directors of the EOS Group)
    2-12 Role of the highest governance body in overseeing the management of impacts Please see: Our sustainability management
    2-13 Delegation of responsibility for managing impacts  Please see: Our sustainability management
    2-14 Role of the highest governance body in sustainability reporting The Board of Directors has reviewed and approved the information in this report, including the material issues identified in the materiality assessment.

    More information: Our sustainability management
    2-15 Conflicts of interest The issue of conflicts of interests is addressed in the Code of Conduct, which is publicly available on the company website and within this report.

    To our Code of Conduct: Our Code of Conduct: Clear rules for treating each other fairly
    2-16 Communication of critical concerns All compliance-relevant concerns are communicated to the Board of Directors. In the case of serious allegations, an ad-hoc report is sent to the CEO and the EOS Group board member responsible for the national company. Specific requirements may trigger reporting to the Otto Group. In the case of minor offenses, the cases are handled by the Compliance Organization. The Board of Directors is informed as part of the consolidated regular reporting. There is an internal process regarding whistleblower protection.
    2-17 Collective knowledge of the highest governance body Please see: Our sustainability management
    2-22 Statement on sustainability development strategy Please see: Foreword from our CEO
    2-23 Policy commitments At EOS we have multiple policies regarding responsible business conduct, including our Code of Conduct and our policy on Ethical Debtor Management, all of which are approved by our board of directors. EOS is a signatory to the UN Global Compact (UNGC). We follow the framework for implementation to monitor and enforce universal principles in the areas of human rights, labor, the environment, and anti-corruption as laid out in our public Code of Conduct. Our conduct is based on integrity and compliance with laws, regulations and the Universal Declaration of Human Rights. In following the tradition of our parent company, the Otto Group, we are committed to take action against any kind of human rights violations. This includes our self-imposed requirement to work only with partners and clients who pass our business partner screenings and where no indications of human rights violations are present. Furthermore, we are committed to fair treatment of all our stakeholders, especially defaulted payers. Our policy commitments cover all relevant internationally recognized human rights and responsible business conduct requirements. They apply to all of EOS’ activities and business relationships equally. Amongst others, our group-wide binding policies and guidelines cover the following topics: 

    • People, Culture, Diversity & Inclusion
    • Ethical Debtor Management
    • Anti-Corruption & Gifts
    • Sustainable Conduct & Responsible Purchasing
    • Supplier Code of Conduct
    • Anti Money Laundering & Business Partner Screening
    In addition, please see Our Code of Conduct: Clear rules for treating each other fairly
    and Worldwide responsibility: the UN Global Compact
    and Creating values together (Business Ethics & Safeguard Compliance) and
    Responsible partnerships, sustainable investments (Responsible Acquisition of Portfolios & Partnerships)

    2-24 Embedding policy commitments In order to ensure coordinated and targeted action within the EOS Group, we have issued guidelines for all employees. The guidelines contain binding framework requirements for a defined scope. They are based on applicable laws, corporate principles and strategic objectives.

    Group-wide guidelines are drawn up by departments with functional responsibility. Adherence to the guidelines and group requirements is monitored by the Compliance Department. Each group guideline must be approved and signed by the EOS Board. In addition, acknowledgement of all managing directors within the EOS Group must be obtained and documented. The group-wide compliance network communicates the policy throughout the organization and provides training on its application.

    The group-wide guidelines of our parent company Otto Group also apply to the EOS Group. These guidelines are directly applicable and require only acknowledgement of the managing directors before they are communicated to the organization.

    In addition, please refer to Our Code of Conduct: Clear rules for treating each other fairly
    2-25 & 2-26: Processes to remediate negative impacts & Mechanisms for seeking advice and raising concerns We at EOS have formulated a clear commitment in the Code of Conduct to ensure compliance and to address all grievances we receive through numerous channels, including our own group-wide whistleblowing hotline. Grievance mechanisms and mechanisms for seeking advice and raising concerns about responsible business conduct can both be addressed through the whistleblowing hotline. We continuously work on the remediation of negative impacts by taking action wherever necessary. Therefore, we have developed a structured process to handle grievances and any report received.  We take confidentiality seriously by treating the reports received and the identity of persons providing information with the highest discretion. In every case, we document the correct processing of all reports received.

    Our whistleblowing portal is publicly available through every local company website. We encourage not only employees, but also business partners and customers to report any violations in regard to our business conduct. When submitting a report, the whistleblower can decide whether to provide their clear name and whether the report should be submitted to EOS and the Otto Group jointly or to the Otto Group only.

    The whistleblower is able to set-up a PostBox on the platform so we can provide prompt feedback and interact with the person while ensuring anonymity. If no PostBox is set up, no feedback and inquiry can be made directly.

    After receiving the report, we apply clear criteria (severity, complexity, functional level) and determine the compliance relevance on a case-by-case basis. Further, we decide whether a report can be processed by the local compliance organization and whether local clarification work must be carried out directly by the central compliance organization.

    We ensure that compliant-relevant issues are handled carefully and result in the implementation of remediation plans as needed. In the case of serious allegations, an ad-hoc report is sent to the CEO and the EOS Group management member responsible for the national company and to the Otto Group. In the case of minor offenses, the cases are handled by the Compliance Organization. The Executive Board is informed as part of the consolidated regular reporting.

    Furthermore, we enable our business partners to implement our organizational policies and practices for responsible business conduct by publishing our own Code of Conduct on our company website, by implementing a Supplier Code of Conduct, and providing additional guidance. By establishing business relations with EOS, our suppliers commit themselves to compliance with laws and our standards.

    In addition, please refer to Creating values together (Business Ethics & Safeguard Compliance)
    2-27 Compliance with laws and regulations In June 2023, the Hanseatic Higher Regional Court of Hamburg (Hanseatischer Oberlandesgericht Hamburg) upheld a model declaratory action (Musterfeststellungsklage) brought by the Federation of German Consumer Organizations (Bundesverband der Verbraucherzentralen) against the EOS Investment GmbH. The judgment is not final. EOS considers the decision to be wrong and has lodged an appeal with the Federal Court of Justice (Bundesgerichtshof - BGH). The hearing date has not yet been set.

    In October 2023, our subsidiary EOS Matrix in Croatia received a fine from the Croatian Data Protection Agency based on alleged breaches of data protection laws. We have appealed this decision and are now advocating for our rights before the Administrative Court in Zagreb. It is important to us to emphasize that there is no evidence of data leaks at EOS and that no confidential information of our clients or debtors has been compromised from our IT systems.
    2-28 Membership associations Please see: Association work for high standards
    2-29 Approach to stakeholder engagement Please see: Materiality analysis
    2-30 Collective bargaining agreements Please see: HR-Table in the sustainability report
    3-1 Process to determine material topics Please see: Materiality analysis
    3-2 List of material topics Please see: Our material topics
    3-3 Management of material topics Please see:

    201-1 Direct economic value generated and distributed Please see: Our economic contribution in figures

    See more figures here: Insights into fiscal 2023/24
    205-1 Operations assessed for risks related to corruption Please see: Compliance in figures 
    205-2 Communication and training about anti-corruption policies and procedures Please see: Compliance in figures
    205-3 Confirmed incidents of corruption and actions taken Confirmed incidents of corruption: 2020/21: 0; 2021/22: 0; 2022/23: 0. 

    More information: Compliance in figures 
    305-1 Direct (Scope 1) GHG emissions Please see: Environmental Protection in figures
    305-2 Energy indirect (Scope 2) GHG emissions Please see: Environmental Protection in figures
    305-4 GHG emissions intensity Please see: Environmental Protection in figures
    401-1 New employee hires and employee turnover Please see: HR-Table in the sustainability report
    401-3 Parental leave Please see: HR-Table in the sustainability report
    403-10 Work-related ill health Please see: HR-Table in the sustainability report
    404-1 Average hours of training per year per employee Please see: HR-Table in the sustainability report and The EOS learning culture in figures
    404-2 Programs for upgrading employee skills and transition assistance programs Please see: International collaboration meets a modern learning culture: How we promote employees

    405-1 Diversity of governance bodies and employees Please see: HR-Table in the sustainability report
    405-2 Ratio of basic salary and remuneration of women to men Please see: A close look on salaries: The gender pay gap analysis
    413-1 Operations with local community engagement, impact assessments, and development programs Please see: Financial education in figures
    415-1 Political contributions There are no party-political contributions. At EOS, all party-political donations are forbidden. Any other kind of potentially political donation (lobbying, political organisations, non-partisan events etc.) are subject to a strict approval process and are clearly limited in scope and amount. The lobbying expenses can be found within the respective Lobby registers of the EU and Germany.

    More information: Creating values together (Business Ethics & Safeguard Compliance)
    418-1 Substantiated complaints concerning breaches of customer privacy and losses of customer data During the reporting period 2023/24, 75 requests were received by data protection supervisory authorities following debtor complaints, with 7 of them being substantiated and helping us to improve our processes.

Responsible Collection

Naším cílem je dosáhnout trvalého oddlužení spotřebitelů, kteří neplní své závazky. K tomu nám pomáhá férové jednání s dlužníky (Ethical Collection by Treating Customers Fairly) a nejmodernější technologie (Tech-driven Transformation & Innovation).
Dobrá práce a hospodářský růstDobrá práce a hospodářský růst Snižování nerovnostiSnižování nerovnosti
Ve finančním roce 2023/24 společnost EOS úspěšně vyřešila více než 5 milionů případů pohledávek a tak pomohla mnoha dlužníkům.

milionů inkasních případů

0

Udržitelné oddlužení

(Ethical Collections by Treating Customers Fairly)

Při zodpovědném vymáhání pohledávek je zásadní ohleduplný kontakt s dlužníky, kteří neplní své povinnosti. Společnost EOS se zasazuje o spravedlivé oddlužení a uctivé zacházení s dlužníky. Náš přístup je popsán v celoskupinové mezinárodní politice etického řízení dlužníků zavedené v roce 2023. Obsahuje náš závazek používat srozumitelný jazyk, chovat se zodpovědně a s taktem. Kromě toho nabízíme digitální prostředky, které pomáhají dlužníkům se splácením. Kdykoli mohou provést platby prostřednictvím on-line portálů, aniž by museli kontaktovat přímo společnost EOS. Například spotřebitelé v Německu si mohou sami upravit výši svých splátek. Za poslední dva roky skupina EOS více než zdvojnásobila podíl digitálně vytvořených splátkových kalendářů. V rámci celé skupiny je spotřebitelům k dispozici 10 různých způsobů plateb, z toho devět jen v Německu. GRI 3-3

Podpora v případě potřeby

Navíc naše dceřiné společnosti vyvíjejí mnoho iniciativ, jež zohledňují lokální potřeby dlužníků, kteří potřebují zvláštní ochranu. 

Například společnost EOS ve Švýcarsku nabízí od roku 2024 restrukturalizaci dluhů a dluhové poradenství. Restrukturalizační plány umožňují (částečné) prominutí dluhů zranitelným dlužníkům. Součástí dluhového poradenství je osobní schůzka s dlužníky, na které se vypracuje přehled jejich dluhů a určí se zvládnutelné řešení. Tím může být dohoda o splátkách nebo smírná restrukturalizace dluhu. Ve Španělsku speciální tým identifikuje osoby ve finančních potížích a zaměřuje se na individuální přístup. Program v Rumunsku poskytuje zranitelným spotřebitelům, například těm, kteří se potýkají se zdravotními problémy, snížení zůstatku dluhu nebo pozastavení procesu vymáhání dluhu. Systém EOS v Polsku rovněž nabízí zvláštní postupy pro zvláště zranitelné plátce. Pro osoby v krizových situacích je zřízen projekt, který v případě potřeby umožňuje psychologickou podporu.
Článek o férovém vymáhání pohledávek

„Od začátku jsme se zavázali, že budeme k dlužníkům přistupovat spravedlivě a s respektem.“

Dieter Plambeck
Do roku 2005 jednatel společnosti Deutscher Inkassodienst, ze které vznikla společnost EOS.
Portrét Dietera Plambecka, generálního ředitele EOS Deutscher Inkassodienst do roku 2005
Naše zásada: komunikace je klíčem k hledání řešení
Dnešní skupina EOS vznikla v roce 1974 z právního a upomínacího oddělení společnosti Otto Versand jako "Deutscher Inkassodienst" (Německá inkasní služba) a já jsem byl od prvního dne její součástí. Brzy jsme přešli od papírových spisů k inovativnímu, plně automatizovanému systému EDP pro vymáhání a účtování pohledávek a založili jsme call centra a prodejní oddělení. Nejdůležitější změnou však bylo, že jsme se prioritně zaměřili na mimosoudní vymáhání namísto toho, abychom se hned obraceli na soud a zahajovali řízení.   Mnoho dlužníků, kteří neplnili své závazky, potřebovalo podporu. Proto jsme se s nimi vždy snažili komunikovat a nabízeli řešení, jako jsou splátky nebo slevy za okamžité splacení celé částky. Využití EDP plus osobní kontakt se spotřebiteli v prodlení byl v té době jedinečný přístup, který se ukázal jako vysoce efektivní. Již v 70. letech jsme se díky našemu přístupu stali uznávanou špičkou v oboru. Respektující zacházení s dlužníky bylo také vodítkem pro naše prodejce. Ti ohlašovali hovory předem a bylo akceptováno odmítnutí kontaktu ze strany dlužníka. Vhodné chování bylo školeno a kontrolováno přímo ve firmě. Jsem přesvědčen, že tento přístup, kdy působíme jako prostředník mezi našimi klienty a dlužníky, je výhodný pro obě strany. Už tehdy to byl klíčový stavební kámen úspěchu skupiny EOS.
Portrét Dietera Plambecka, generálního ředitele EOS Deutscher Inkassodienst do roku 2005

Férové vymáhání pohledávek v číslech

Vyřešené pohledávky

V hospodářském roce 2023/24 EOS úspěšně vyřešil více než 5 milionů pohledávek a tím pomohl mnoha dlužníkům.
0

milionů

Digitální kontaktní místa

Za celou skupinu, v milionech





56,5
2021/22
77,9
2022/23
81,0
2023/24

Inkasní případy na portálech

Celkem 58 % pohledávek mohou dlužníci digitálně spravovat na portálech EOS.
0

procent

Digitálně vytvořené splátkové kalendáře

Společnost EOS zvýšila počet splátkových kalendářů vytvořených prostřednictvím digitálních kanálů od hospodářského roku 2022/23 do 2023/24 o 30 %.
0

procentní nárůst

Identifikace zranitelných dlužníků

Ve sledovaném období EOS identifikoval více než 150 000 dlužníků ve správě  jako zranitelných.
0

dlužníků

Pohledávky ve správě

Během hospodářského roku EOS zpracoval 23 milionů pohledávek.
0

milionů

Jednoduché, rychlé a anonymní: Digitální cesty ke snížení dluhů

(Tech-driven Transformation & Innovation)

Dlužníkům a klientům nabízíme chytré digitální cesty, které zajišťují jednoduché a anonymní oddlužení. Máme vlastní vyspělý inkasní systém Kollecto+ pro vymáhání pohledávek, který neustále vyvíjejí naši mezinárodní odborníci. Abychom změnili finance dlužníků a klientů k lepšímu, nabízí tento software způsoby, jak jednoduše provádět platby a zpracovávat pohledávky. Dlužníci mohou platit anonymně prostřednictvím servisního portálu MyEOS, který je propojen s Kollectem+. Uživatelé, kteří si vytvoří účet, získají přehled o dluzích a platbách a mohou podávat návrhy na splátkový kalendář podle svého výběru. Systém Kollecto+ se nyní používá v 10 zemích a v dalších třech se právě zavádí.

Společnost EOS stále více využívá softwarové roboty, aby zajistila hladký průběh digitálních procesů. Robotic Process Automation (RPA) provádí rutinní úkoly sledováním předpisů nebo čtením dat v dokumentech PDF. Ve skupině EOS se používá více než 90 robotických řešení. Zvyšují kvalitu a efektivitu našich procesů a zajišťují, že se naši zaměstnanci mohou soustředit na složité úkoly, které vyžadují jejich pozornost. GRI 3-3
Muž skenuje QR kód na dopise od EOS pomocí svého chytrého telefonu, aby uhradil svou otevřenou pohledávku online na portálu EOS.

Joint Progress

Přijímáme společenskou odpovědnost - uvnitř i vně společnosti EOS. Prostřednictvím našich vzdělávacích iniciativ zpřístupňujeme finanční znalosti všem (Societal Impact through Financial Literacy); četnými vzdělávacími programy zajišťujeme nízkou fluktuaci zaměstnanců a další růst talentovaných zaměstnanců (Talent Attraction, Development & Retention); zajišťujeme pracovní atmosféru, ve které se všichni cítí dobře (Diversity, Equality & Inclusion); a podporujeme společenskou angažovanost našich zaměstnanců (Local Community Engagement & Participation).
Dobré zdraví a pohodaDobré zdraví a pohoda Kvalitní vzděláváníKvalitní vzdělávání RovnostRovnost Snižování nerovnostiSnižování nerovnosti
V hospodářském roce 2023/24 absolvoval každý zaměstnanec společnosti EOS v průměru 35,3 hodiny dodatečných školení (toto číslo zahrnuje školení prostřednictvím naší digitální vzdělávací platformy Masterplan). GRI 404-1

hodiny dodatečného školení

0
A photo shows post-its and paper notes on a board with terms like “Debt”, “Cash”, “Bank” and “ATM”. Underneath, the text reads: “In the ManoMoneta program developed by the EOS finlit foundation, schoolchildren aged 9 to 13 can learn about financial products.“

Jak EOS propaguje finanční vzdělávání?

(Societal impact through financial literacy)

Proti nadměrnému soukromému zadlužení v dlouhodobém horizontu prosazujeme finanční dovednosti praktikovatelné v každodenním životě.

V tomto případě je klíčové vzdělávání. Již na základní škole ukazujeme mladým lidem, jak se vyhnout finančním pastem a předcházet nadměrnému zadlužení. Zde se do práce pouští finlit foundation, první nezisková organizace skupiny EOS. V roce 2020 finlit spustil vzdělávací iniciativu ManoMoneta, která je určena dětem ve věku od 9 do 12 let. Sedm mezinárodních společností skupiny EOS má již více než 50 ambasadorů finančního vzdělávání finlit, kteří se s iniciativou ManoMoneta vydávají do evropských tříd. 

„Finanzsicher durchstarten“(Dobrý finanční start) je mottem druhé vzdělávací iniciativy OhMoney, která byla v Německu spuštěna v roce 2023 a je určena mladým lidem ve věku 13 až 17 let. Cílem interaktivního vzdělávacího programu je podpořit učitele při vysvětlování důležitých finančních témat, která se přímo týkají každodenního života žáků. GRI 3-3 GRI 413-1

Znalosti o penězích a financích v podcastech

Skupina EOS má řadu dalších inovací, jako jsou vzdělávací podcasty, které snadno zpřístupňují finanční dovednosti.

Naši kolegové na Slovensku vytvářejí podcast „Otevřeně o dluzích" (Otvorene o dlhoch), který je určen dospělým. Zabývá se například výhodami a riziky při používání bankovních karet nebo dluhy vzniklými z nechtěného dědictví. 

V dalším podcastu se o své odborné znalosti týkající se financí dělí jednatelka společnosti EOS v Bulharsku Reny Mitkova. Pořad s názvem „Kapsa" je určen především rodinám a obsahuje diskuse o nebezpečí hazardních her a vhodných částkách pro dětské kapesné. 

Finanční vzdělání v číslech

Naučit se zacházet s penězi

Celkem 131 406 dětí se již naučilo zacházet s penězi prostřednictvím projektu ManoMoneta a Oh Money.
0

dětí

Školy v Evropě

Od jejich spuštění využilo projekty ManoMoneta a OhMoney ve svých učebních plánech 2 024 škol v Evropě.
0

škol

Finanční vzdělávání ve společnosti EOS 

13 národních dceřiných společností EOS realizovalo iniciativy týkající se finančního vzdělávání dětí a dospělých. GRI 413-1
0

mezinárodních poboček EOS

Jak diverzita zlepšuje pracovní život

(Diversity, Equality & Inclusion)

Jako mezinárodně působící společnost chce EOS, aby se všichni zaměstnanci cítili ve svém pracovním prostředí dostetčně vnímáni, slyšeni a oceňováni. Abychom zdůraznili naše ambice, vypracovali jsme na začátku roku 2024 politiku rozmanitosti a inkluze, která slouží jako vodítko pro naše každodenní jednání a vztahy. Pro zvýšení účinnosti této politiky a jejího začlenění do našeho každodenního života poskytuje společnost EOS školicí materiály - například o nevědomých předsudcích - na digitální vzdělávací platformě Masterplan a na intranetu. Všechny materiály jsou snadno dostupné všem zaměstnancům na jedno kliknutí myši. GRI 3-3

Společně za diverzitu

Řízení diverzity je nedílnou součástí oddělení lidských zdrojů a ve spolupráci s interními komunitami a Diversity & Inclusion Board (D&I Board) odpovídá za vývoj a návrh strategie diverzity skupiny EOS. Diversity Management vyvíjí a realizuje školicí programy, jejichž cílem je zvýšit povědomí o rozmanitosti a začleňování a posílit dovednosti zaměstnanců v této oblasti.

Díky Radě D&I jsme vytvořili strukturální rámec pro koordinaci iniciativ a strategické směřování diverzity. Rada D&I se skládá z členů představenstva, oddělení lidských zdrojů, vedení diverzity a zástupců komunit. Schází se každé tři měsíce.

V současné době má společnost EOS dvě komunity založené zaměstnanci. Ženská síť W:isible prosazuje ve společnosti EOS rovnost žen a mužů a QueerPoint podporuje LGBTIQ+ osoby, aby se ve společnosti EOS pohybovaly sebevědomě a bezpečně v nediskriminačním prostoru. Na podporu aktivní účasti a zapojení mohou naši zaměstnanci věnovat až 10 % své pracovní doby úkolům souvisejícím se sítí. Příručka definuje účel, strukturu a dostupné zdroje komunit a slouží jako vodítko pro jejich zefektivnění.GRI 3-3

Podrobný pohled na platy: Analýza rozdílů v odměňování žen a mužů 

Na začátku roku 2024 společnost EOS poprvé provedla analýzu rozdílů v odměňování žen a mužů pro největší profesní skupinu v rámci celé společnosti, tj. pro pracovníky call centra a inkasní agenty, a stanovila neupravený* rozdíl v odměňování žen a mužů. V této profesní skupině činí průměrný plat žen 98,9 % platu jejich mužských kolegů. Na dalších hloubkových analýzách pro jednotlivé národní dceřiné společnosti EOS se pracuje.

Cílem analýz je podrobně prozkoumat, jak plníme své závazky a činnosti týkající se rovného odměňování. V různých národních pobočkách EOS se používají statistické metody, aby se zjistilo, zda má pohlaví významný vliv na výši platu. Tyto analýzy rozdílů v odměňování žen a mužů jsou hlavním pilířem naší strategie pro diverzitu a inkluzi, která má v kombinaci s již zavedenými aktivitami a opatřeními zajistit spravedlivou a rozmanitou skupinu EOS. 405-2

*V případě neupraveného rozdílu v odměňování žen a mužů se porovnávají průměrné hodinové mzdy žen a mužů bez jakýchkoli úprav.

Diverzita v číslech:

Cesta učení: Diverzita a inkluze

Celkem 980 zaměstnanců úspěšně absolvovalo vzdělávací kurz Diverzita a inkluze na celoskupinové vzdělávací platformě Masterplan. Pro pracovníky personálního oddělení a vedoucí pracovníky byl povinný. GRI 404-2
0

zaměstnanců

Semináře o diverzitě

4 dceřiné společnosti EOS se zúčastnily workshopu o diverzitě a inkluzy. Další společnosti budou následovat v průběhu roku.  
0

národní pobočky EOS

Platy mužů a žen

V profesní skupině call centra a inkasních operátorů je průměrný plat žen 98,9 % platu jejich mužských kolegů. GRI 405-2
0

procent

Čtyři mladí lidé v moderním kancelářském prostoru, kteří sedí nebo stojí u bílého konferenčního stolu. Uprostřed snímku sedí žena a přátelsky se dívá na jednoho z nich. Na stole před ní leží tablet. Po obou stranách sedí nebo stojí další dva lidé. Osoba vlevo má na sobě červené sako a mírně se usmívá. Druhá osoba má na sobě šedou mikinu s kapucí a dívá se na muže ve světlé polokošili na pravé straně fotografie, který se dívá na ženu s tabletem.

Mezinárodní spolupráce se setkává s moderní kulturou učení: Jak podporujeme zaměstnance

(Talent Attraction, Development and Retention)

Motivovaní a dobře vyškolení zaměstnanci zásadně přispívají k trvalému úspěchu společnosti. Skupina EOS si proto stanovila za cíl přijímat, udržet a rozvíjet ty nejlepší zaměstnance. Politika v oblasti lidí a kultury, navržená v uplynulém finančním roce a zavedená v březnu 2024, je zaměřena na zajištění pozitivního, integrujícího a produktivního pracovního prostředí.

Tato politika stanoví standard pro základní témata týkající se lidí a kultury (včetně řízení talentů a  rozvoje a školení zaměstnanců) a zároveň podporuje mezinárodní spolupráci. Tímto způsobem pomáhá vytvářet pozitivní, inkluzivní a produktivní pracovní prostředí.GRI 3-3

Rozvoj talentů na mezinárodní úrovni

V oblasti rozvoje zaměstnanců je důležitým pilířem podpora talentů v rámci skupiny EOS. V rámci programu NXT se talentovaní zaměstnanci rozvíjejí ve své stávající pozici, společně s tím se rozvíjí jejich další kariérní kroky a jsou více zviditelňováni. Ve fiskálním roce 2023/24 absolvovalo tento mezinárodní, celokoncernový program 85 vybraných zaměstnanců. Jejich úspěch je vidět v číslech. Na začátku programu bylo přibližně 33 % účastníků na manažerské pozici a na jeho konci se toto číslo zvýšilo na přibližně 50 %. GRI 404-2

Individuální a flexibilní: Dodatečná školení ve společnosti EOS 

Vlastní akademie skupiny EOS poskytuje všem zaměstnancům vzdělávací portfolio, které nabízí možnosti osobního i profesního rozvoje a podporuje mezinárodní spolupráci. Zaměstnanci se mohou například přihlásit na kurzy angličtiny nebo jiné interní akce, které zprostředkovávají důležité dovednosti a znalosti pro každodenní práci ve společnosti EOS. GRI 404-2

Kultura vzdělávání EOS v číslech:

Dodatečná školení

Ve finančním roce 2023/24 absolvoval každý zaměstnanec společnosti EOS v průměru 35,3 hodiny dalšího vzdělávání (včetně digitální vzdělávací platformy Masterplan pro celou skupinu). GRI 404-1
0

hodiny

Vzdělávací platforma Masterplan

Na platformě Masterplan mají zaměstnanci přístup k velkému výběru školicích materiálů, které si mohou sestavit podle svých osobních preferencí a učit se sami. Na digitální vzdělávací platformě pro celou skupinu je registrováno celkem 3 311 zaměstnanců. GRI 404-2
0

zaměstnanců

Různorodý vzdělávací obsah 

Masterplan nabízí zaměstnancům 42 témat, označovaných jako „vzdělávací cesty", např. o umělé inteligenci nebo kultuře řízení. GRI 404-2
0

vzdělávacích cest

Společná práce, společné vítězství

(Local Community Engagement and Participation)

Náš přínos společnosti přesahuje rámec správy pohledávek. V rámci naší společenské angažovanosti se zaměřujeme na místní iniciativy a cílená opatření, která mají trvalý dopad na naše okolí. V uplynulém roce se kolegové z našich národních dceřiných společností opět věnovali dobrovolnické práci. Kolegové v Rumunsku dodávají do škol materiály, které zlepšují možnosti vzdělávání a nabízejí dětem pevné základy pro jejich budoucnost. V Chorvatsku se 250 kolegů ze společnosti EOS Matrix zapojilo do EOS Club of Volunteers a vytvořilo tak okruh kolegů, kteří se pravidelně scházejí na různých charitativních projektech. Ve Francii se kolegové aktivně zapojují do šíření informací o rakovině prsu a boje proti ní tím, že vybírají peníze na výzkum a zvyšují povědomí o rakovině prsu nošením růžového oblečení. EOS Slovenia zahájila „Minuty pro udržitelnost", aby vzdělávala své zaměstnance o environmentálních otázkách. V Maďarsku bylo navázáno partnerství se zvířecím útulkem Ürömi, jehož cílem je pomáhat získávat dary pro osiřelá zvířata a pořádat rodinné dny v útulku. GRI 3-3 GRI 413-1

Titule: Club of Volunteers v EOS Matrix v Chorvatsku poskytuje pomoc v organizaci Muali Zmaj („Malý drak") v Záhřebu, kde jsou podporovány děti v obtížných podmínkách.
Osm lidí stojí před zdí, na které je namalován zelený drak. Lidé jsou rozmístěni ve dvou řadách: dva dřepí vpředu a šest stojí vzadu. Čtyři lidé mají na sobě bílá trička s červeným logem EOS. Skupina se usmívá do kamery. Na podlaze vpředu vpravo vidíme několik lahví a nápojových kartonů.
  • Toto je tabulka s klíčovými HR ukazateli pro skupinu EOS za finanční rok 2023/2024. Zobrazené klíčové ukazatele jsou založeny na různých GRI.

Financial Sustainability

Etické chování a udržitelné obchodní postupy pro nás nejsou jen módní slova. Zvláštní důraz klademe na ochranu soukromí a bezpečnost dat Digital Responsibility & Cyber Security) a na silná partnerství. (Responsible Acquisition of Portfolios & Partnerships, Strengthening Liquidity of our Clients, Industry Leadership & Best Practice) . Kromě toho se zavazujeme k dodržování vysokých závazných standardů ve vlastní společnosti i v celém odvětví inkasa pohledávek (Business Ethics & Safeguard Compliance). 
Dobrá práce a hospodářský růstDobrá práce a hospodářský růst Mír, spravedlnost a silné instituceMír, spravedlnost a silné instituce Partnerství pro cílePartnerství pro cíle
Společnost EOS se připojila k 23 oborovým asociacím, aby pomohla odpovědně utvářet budoucnost odvětví. GRI 2-28

sdružení

0

Ochrana a bezpečnost dat jsou prioritou

(Digital Responsibility & Cyber Security)

Společnost EOS bere ochranu dat vážně. Dodržujeme zákony o ochraně osobních údajů, včetně obecného nařízení EU o ochraně osobních údajů, a splňujeme vysoké standardy zabezpečení informací. V této oblasti pracuje v celé skupině přibližně 120 zaměstnanců. Deset národních dceřiných společností EOS získalo certifikát bezpečnosti informací ISO 27001. V dalších společnostech byly zahájeny certifikační projekty. Celá skupina se řídí pokyny své mateřské společnosti Otto Group. Ty do značné míry odpovídají normě ISO 27001.

Spuštěním globálního programu řízení rizik dodavatelů reaguje společnost EOS na rizika dodavatelského řetězce a pokračuje ve zlepšování zabezpečení dat. V průběhu letošního roku vstoupí v platnost celokoncernová politika kybernetické bezpečnosti. GRI 3-3

Zabezpečení dat v číslech

Školení ochrany osobních údajů

Celkem 83 % zaměstnanců společnosti EOS absolvovalo ve sledovaném období školení o ochraně osobních údajů a bezpečnosti informací. GRI 205-2
0

procent

Certifikace informační bezpečnosti

Počet společností EOS s certifikací ISO 27001





8,0
2022/23
10,0
2023/24

Hodnocení kybernetické bezpečnosti

Podle hodnocení IT bezpečnosti společností Bitsight, která je známá svou analýzou rizik a hodnocením bezpečnosti, má společnost EOS v oblasti kybernetické bezpečnosti výkonnost na hodnotě 710 ke květnu 2024. (Hodnocení společnosti Bitsight se v současné době pohybuje v rozmezí od 300 k nejvyšším 820).
0

bodů

Vymáhání pohledávek pro zdravou ekonomiku  

(Industry Leadership & Best Practice // Strengthening Liquidity to our Clients)

Vymáhání pohledávek je důležité pro stabilní hospodářský cyklus. Když nejsou placeny faktury nebo spláceny úvěry, dostávají se společnosti a banky do problémů. Společnost EOS zprostředkovává jednání mezi dlužníky a věřiteli a hledá řešení. Nastartujeme hospodářský cyklus tam, kde se zadrhl.

Společnost EOS jako investor nakupuje nesplácené úvěry (NPLs) a problémové pohledávky od bank a dalších společností. Tím podporuje růst, protože uvolňuje kapitál pro nové úvěry a investice. V Severní Makedonii se pro koncept prodeje revolvingových dluhů rozhodla například banka Uni Banka. Každé tři měsíce prodává NPLs společnosti EOS za pevně stanovené procento nominální hodnoty a snižuje tak rizika banky v ekonomicky náročných obdobích.

Také Commerzbank těží z dlouhodobé spolupráce se společností EOS, která začala v 80. letech. Vybrané zahraniční úvěry jsou předávány společnosti EOS. Globální síť EOS ve 180 zemích pomáhá bankám a společnostem při vymáhání pohledávek v zahraničí.

Také autopůjčovna Hertz se spoléhá na mezinárodní odborné znalosti společnosti EOS. V uplynulých dvou letech zpracoval poskytovatel inkasních služeb pro společnost Hertz 39 000 případů v hodnotě 10 milionů EUR ve více než 80 zemích.

Náš ekonomický přínos v číslech

Obnovená likvidita

Během sledovaného období společnost EOS vrátila do hospodářského cyklu přibližně 1,9 miliard eur. GRI 201-1
0

miliard eur

Globální spolupráce 

Globální síť EOS ve 180 zemích pomáhá bankám a společnostem při vymáhání pohledávek v zahraničí. 
0

zemí

Mimosoudní vyrovnání 

V rámci zahraničního vymáhání pohledávek ve společnosti EOS bylo 96 % zaplacených případů vyřešeno mimosoudně - rychlejší proces, který snižuje náklady všech zúčastněných stran. 
0

procent

Jak EOS pomáhá společnosti Konica Minolta 

Dlouholetý zákazník Konica Minolta v Německu se díky EOS může soustředit na svou hlavní činnost podnikání.

Toto video poskytuje YouTube. Kliknutím na tlačítko Přijmout souhlasíte s tím, že YouTube nastaví soubory cookie na koncovém zařízení, které používáte, a tím v případě potřeby zpracuje osobní údaje. Další informace o nakládání s uživatelskými údaji naleznete v zásadách ochrany osobních údajů YouTube na adrese: https://policies.google.com/privacy?hl=cs

Přijmout
Sticker, Number, Symbol, Recycling-Symbol, Advertisement, Text, Page, Sign, Logo, Blackboard

„Jménem představenstva FENCA bych rád poblahopřál celému týmu EOS k výročí společnosti a popřál vše nejlepší do dalších 50 let!“

Claus Spedtsberg Prezident FENCA*
* Federation of European National Collection Associations

Významný partner v odvětví

Společnost EOS je s námi úzce spjata již od našeho založení v roce 1993 a má důležitý hlas v oboru. Jako jedna z největších společností zabývajících se vymáháním a správou pohledávek byla společnost EOS aktivní v mnoha členských sdruženích FENCA na národní úrovni. Jako jeden z prvních partnerů FENCA v oboru, společnost EOS pravidelně přispívala do debat o evropské regulaci našeho odvětví a těšíme se na pokračování tohoto cenného dialogu. Rádi bychom společnosti EOS velmi poděkovali za její skvělou podporu sdružení FENCA.
Portrét Clausa Spedtsberga, prezidenta FENCA
Dva lidé sedí v moderní světlé kanceláři a povídají si. <br/>Uprostřed fotografie se usmívá muž s tmavými vlasy, brýlemi a vousy. Na sobě má černé tričko. Na stole před ním leží několik dokumentů a notebook. Druhá osoba, jejíž ruce a hlavu vidíme, sedí naproti muži. Má na sobě světle modrou halenku, krátké kudrnaté zrzavě blond vlasy a v ruce drží několik listů papíru. V pozadí můžeme rozeznat velká okna, skrze která vidíme moderní budovy v městské krajině.

Společně vytváříme hodnoty

(Business Ethics & Safeguard Compliance)

Jako společnost neseme spoluodpovědnost za pravidla a hodnoty, podle kterých naše odvětví funguje. Proto prosazujeme vysoké závazné standardy pro obchodní praktiky a jasně daná pravidla pro odvětví inkasa pohledávek. Abychom pomohli tyto standardy utvářet, aktivně se zapojujeme do evropských asociací pro vymáhání pohledávek a do různých iniciativ. Neposkytujeme dary politickým stranám. GRI 415-1
Článek o našich aktivitách v asociacích
Skupina Otto Group, do níž patří i společnost EOS, provozuje digitální platformu SpeakUp, která oznamovatelům nabízí chráněný prostor. Systém je integrován do provozu mateřské společnosti, zajišťuje maximální ochranu údajů a umožňuje zaměstnancům, dodavatelům, poskytovatelům služeb, klientům a spotřebitelům nahlásit potenciální porušení předpisů ve společnosti EOS a skupině Otto v kteroukoli denní dobu a kdekoli se nacházejí. To nám pomáhá se zlepšovat a  eliminovat stížnosti. GRI 2-25 GRI 2-26 GRI 3-3
icon red download

Náš Code of Conduct: Jasná pravidla, jak se k sobě navzájem chovat 

Náš Code of Conduct  definuje závazné povinnosti týkající se našeho každodenního jednání. Stanovené zásady chování jsou spolehlivým orientačním bodem pro naše zaměstnance, klienty a partnery. Jsou přístupné všem zúčastněným stranám na internetových stránkách společností EOS. Vzhledem k tomu, že naše podnikání a firemní kultura podléhají neustálým změnám, koncipovali jsme náš Code of Conduct jako dynamický a živý dokument. V důsledku toho je náš etický kodex průběžně monitorován a v případě potřeby upravován. Popisuje konkrétní situace, vysvětluje, co dělat a co nedělat, upozorňuje na to, kde je třeba dbát zvýšené opatrnosti, a uvádí typické příklady týkající se společnosti. Kromě tohoto dokumentu nabízíme našim zaměstnancům vzdělávací materiály, které jdou do větší hloubky. GRI 2-15 GRI 2-23 GRI 2-24

Dodržování pravidel v číslech:

Oborové asociace

Společnost EOS se připojila k 23 oborovým asociacím, které pomáhají utvářet toto odvětví. GRI 2-28
0

oborových asociací

Platforma pro oznámování přestupků

V uplynulém finančním roce bylo prostřednictvím platformy EOS nahlášeno 5 relevantních případů. Dva z těchto případů se týkaly nesystémového porušování předpisů a byla přijata příslušná nápravná opatření. GRI 2-25 GRI 2-26
0

relevantních případů

Přístup do  Code of Conduct

Ve skupině EOS má 100 % zaměstnanců přístup k Etickému kodexu a protikorupčním směrnicím. GRI 205-2
0

procent

Školení týkající se Code of Conduct

Celkem 78 % zaměstnanců se zúčastnilo školení zaměřeném na Etický kodex nebo Směrnic proti korupci. Celkem 94 % zaměstnanců zná obsah Etického kodexu nebo Směrnic proti korupci. GRI 205-2
0

procent

Kontrola korupčních rizik  

100 % našich národních dceřiných společností EOS bylo hodnoceno z hlediska rizik spojených s korupcí. GRI 205-1
0

procent

Potvrzené případy korupce

V uplynulém rozpočtovém roce nebyl ve společnosti EOS zaznamenán žádný případ korupce. GRI 205-3
0

 případů

Zodpovědné partnerství, udržitelné investice

 (Responsible Aquisition of Portfolios and Partnerships)

Spravedlivá řešení pro udržitelné snižování dluhů byla vždy základem našeho podnikání. Začlenění udržitelných investic bylo jen dalším přirozeným krokem. V roce 2022 skupina EOS a International Finance Cooperation (IFC), člen World Bank Group, vytvořily společný podnik s cílem zlepšit likviditu podniků a dluhovou situaci spotřebitelů v Chorvatsku, Srbsku, Rumunsku a Bosně a Hercegovině prostřednictvím odpovědného nákupu nesplácených úvěrů (NPLs) v těchto zemích. Objem investic činil 129 milionů eur za tři roky.

V březnu 2024 zahájili oba partneři projekt v Polsku. Nová investiční platforma s cílovým objemem 275 milionů eur je určena na nákup nesplácených úvěrů soukromých klientů, malých a středních podniků a nemovitostí ve vlastnictví finančních institucí v Polsku. Iniciativa má pomoci spotřebitelům a finančním institucím obnovit jejich dobrý úvěrový rating a posílit bankovní sektor v zemi. Při výběru a zpracování nesplácených úvěrů se zohledňují environmentální, sociální a správní aspekty.

Etické normy jako základ podnikatelské činnosti

Jako součást rodinné skupiny Otto Group uvažujeme v dlouhodobém horizontu a posuzujeme rizika našich činností. Ceny portfolií stanovujeme udržitelně a dbáme na to, aby byly v souladu s obchodními zájmy a etickými standardy všech zúčastněných stran.

Před výběrem obchodních partnerů nahlížíme do blacklistu odvětví a nespolupracujeme například se společnostmi, které se zabývají pornografií a prostitucí, poskytovateli online hazardních her a neseriózních předplatitelských společností nebo pochybnými společnostmi poskytujícími mikropůjčky. Kromě toho se díváme na to, jak naši partneři řeší problémy, jako je praní špinavých peněz, korupce, lidská práva a další trestné činy, a kontrolujeme dodržování všech platných sankčních seznamů.

Naše partnery v mezinárodním obchodě vybíráme podle přísných kritérií. Abychom se ujistili, že všichni dodržujeme stejné standardy, nabízíme na začátku spolupráce školení a během procesu provádíme návštěvy na místě, abychom si udělali přesný obrázek.

Abychom zajistili, že jednání s dodavateli bude oboustranně korektní, zavedli jsme v uplynulém finančním roce Kodex chování dodavatele, který se řídí zásadami United Nations Global Compact a obsahuje prvky obsažené v zákonu o náležité péči v dodavatelském řetězci. GRI 2-23 GRI 2-24 GRI 3-3

Velké investice v datech:

Investiční spolupráce v Polsku

Objem investic na nákup a zpracování nesplácených úvěrů v rámci investiční spolupráce mezi IFC a EOS v Polsku činí 275 milionů eur.
0

mil. eur

Hodnota investic společností EOS

Ve fiskálním roce 2023/24 činil objem investic společnosti EOS do portfolií pohledávek 583,5 milionů eur.
0

mil. eur

Zpět do ekonomiky

Částka, která se díky společnosti EOS vrátila do hospodářského cyklu, činila přibližně 1,9 miliardy eur. GRI 201-1
0

mld. eur

Environmental Protection

Společnost EOS chce přispět k ochraně klimatu. Shromažďujeme údaje o emisích skleníkových plynů a naplňujeme strategii skupiny Otto v oblasti ochrany klimatu. Společně pracujeme na opatřeních, jejichž cílem je snížit absolutní emise skleníkových plynů do konce fiskálního roku 2031/32 o 42 % ve srovnání s fiskálním rokem 2021/22. (Reduction of Environmental Footprint).
Opatření v oblasti klimatuOpatření v oblasti klimatu
Skupina Otto Group, do níž patří i společnost EOS, chce do konce fiskálního roku 2031/32 snížit absolutní emise skleníkových plynů o 42 %. Společně se skupinou Otto plánujeme příslušná opatření ke snížení emisí skleníkových plynů v rámci celé společnosti EOS. 

procent

0
Mladá žena v šedé mikině s kapucí, šedých kalhotách a šedé čepici klečí na poli před čerstvě zasazeným stromem a usmívá se do kamery. V pozadí vpravo můžeme rozeznat další osobu v červených kalhotách, která kope jámu, aby zasadila strom. Na levém okraji snímku vidíme oříznutý obraz někoho, kdo drží mobilní telefon a chystá se pořídit snímek.

Jak můžeme chránit klima

(Reduction of Environmental Footprint) 

Společnost EOS si společně se svou mateřskou společností Otto Group stanovila ambiciózní cíle v boji proti změně klimatu. Do konce fiskálního roku 2031/32 chce skupina Otto Group snížit absolutní emise skleníkových plynů o 42 % ve srovnání s fiskálním rokem 2021/22*. Na konci února 2024 dosáhla společnost milníku, když iniciativa Science-Based Targets Initiative (SBTi) (SBTi) oficiálně vyhodnotila nový cíl snížení emisí. Potvrdila, že tento cíl má vědecký základ, je v souladu s cílem 1,5 stupně podle Pařížské dohody a splňuje nejvyšší standardy.  GRI 3-3

*Oficiální definice cíle je zveřejněna na stránkách Website der SBTi.

Emise a jejich snižování

Skupina EOS chce transparentně informovat o své uhlíkové stopě a poprvé změřila  své emise skleníkových plynů (kategorie 1 a 2) pomocí metodiky obsažené v Protokolu o skleníkových plynech. Shromážděné údaje obsahují emise z vozového parku celé skupiny EOS a emise vyplývající ze spotřeby tepla a elektřiny ve velkých kancelářských prostorách EOS (> 1 500 m2), které tvoří více než 60 % celkové kancelářské plochy. Emise z budov byly vypočteny pomocí emisních faktorů International Energy Agency (IEA) specifických pro danou zemi od roku 2023 (https://www.iea.org/). Vypočtené emise byly poté extrapolovány na celou skupinu EOS. Emise z budov a vozového parku jsou hlavními emisními faktory ve společnosti EOS. V budoucnu plánujeme rozšířit rozsah vykazovaných emisí. GRI 305-1 GRI 305-2

Od roku 2021 kompenzujeme emise uhlíku ze všech našich služebních cest podporou malé bioplynové stanice v Nepálu.

Naše úsilí je zaměřeno na předcházení emisí uhlíku, proto chceme kompenzaci uhlíku využívat pouze u cest, kterým se nelze vyhnout. Dalším příspěvkem ke stabilizaci našich přírodních zdrojů bylo, že skupina EOS ve spolupráci s Bergwaldprojekt e.V. vysadila v uplynulém roce 500 původních stromů. Dalších 400 stromů vysadila společnost EOS ve Francii v rámci projektu zalesňování. 

Obrázkové kredity: Bergwaldprojekt e.V.

Ochrana životního prostředí  v číslech:

Snižování emisí skleníkových plynů

Skupina Otto chce do konce fiskálního roku 2031/32 snížit absolutní emise skleníkových plynů o 42 %. (v porovnání s rokem 2021/22). (Plánovaná hodnota podle)
0

procent

Přímé emise plynů

Skupina EOS způsobuje přímé emise skleníkových plynů o objemu 1,909 t CO2e (kategorie 1). GRI 305-1
0

t CO2e

Nepřímé emise skleníkových plynů  

Skupina EOS způsobuje nepřímé emise skleníkových plynů o objemu 1,489 t CO2e (kategorie 2). GRI 305-2
0

t CO2e

Míra emisí skleníkových plynů

Míra emisí skleníkových plynů v EOS je 0.55 t CO2e (kategorie 1 a 2 emisí na zaměstnance, počet zaměstnanců). GRI 305-4
0

t CO2e

Uhlíková stopa (Scopes 1 & 2)

Uhlíková stopa (kategorie 1 & 2) skupiny EOS je 3,398 t CO2e. Shromážděné údaje tvoří základ pro snižování emisí v budoucnu. GRI 305-1 GRI 305-2
0

t CO2e

Zpráva 2023/24 v kostce

Náš fiskální rok 2023/24

výroční zpráva

Rozhovor s představenstvem EOS

rozhovor

Tři otázky pro naši novou finanční ředitelku

video

Digitální a efektivní: náš speciálně vyvinutý software pro vymáhání pohledávek Kollecto+

více o Kollecto+

Férové vymáhání pohledávek: Jak hledáme řešení pro neplatiče

více o etickém vymáhání společnosti EOS

Přehled Výroční zprávy a Zprávy o udržitelnosti

přehled
Disclaimer

Reportované období: 1. březen 2023 až 29. únor 2024
Aktuální k datu: srpen 2024