- Zachování stovky pracovních míst v méně rozvinutém regionu
- Hledání investorů namísto prodeje majetku
- Úspěšná marketingová kampaň
Představte si rodinný podnik, který byl po více než šest desetiletí spolehlivým zaměstnavatelem a symbolem regionu a nyní se potýká s finančními obtížemi a nakonec i s platební neschopností. Další peníze nepříjdou. Banka prodává nesplacené dluhy a společnost čelí konečnému uzavření.
V této situaci se ocitlo přibližně sto zaměstnanců tradičního výrobce mramoru v Berkovitsy v roce 2019. Zde, na úpatí Balkánských hor, se těží růžový „berkovický mramor". Tento přírodní kámen proslavil rodinný podnik daleko za hranicemi země. Zároveň je region v severozápadním Bulharsku jedním z nejchudších v celé Evropské unii. Nezaměstnanost je zde výrazně nad celostátním průměrem.
Podnik byl v roce 2019 prodán společnosti EOS jako součást bankovního portfolia. „V EOS vždy nejprve usilujeme o vzájemnou dohodu o platbách. Továrna v Berkovitsy byla ale v platební neschopnosti již roky a COVID-19 situaci ještě zhoršil," vzpomíná Emil Krastev, zástupce výkonného ředitele společnosti EOS v Bulharsku.
V této situaci se ocitlo přibližně sto zaměstnanců tradičního výrobce mramoru v Berkovitsy v roce 2019. Zde, na úpatí Balkánských hor, se těží růžový „berkovický mramor". Tento přírodní kámen proslavil rodinný podnik daleko za hranicemi země. Zároveň je region v severozápadním Bulharsku jedním z nejchudších v celé Evropské unii. Nezaměstnanost je zde výrazně nad celostátním průměrem.
Podnik byl v roce 2019 prodán společnosti EOS jako součást bankovního portfolia. „V EOS vždy nejprve usilujeme o vzájemnou dohodu o platbách. Továrna v Berkovitsy byla ale v platební neschopnosti již roky a COVID-19 situaci ještě zhoršil," vzpomíná Emil Krastev, zástupce výkonného ředitele společnosti EOS v Bulharsku.

Bylo nám jasné, že s výrobou musíme pokračovat.
Emil Krastev
Zástupce jednatele EOS v Bulharsku
Zůstaly dvě možnosti: buď rychlý prodej majetku nebo hledání investora, který by zachránil pracovní místa. „Prodej majetku by mohl mít fatální následky pro obyvatelstvo regionu. Takže bylo zapotřebí uplatnit naši kreativitu."
Odkup pohledávek zajistil kontinuitu výroby
EOS zahájil rozsáhlou marketingovou kampaň a přesvědčil místní podnikatelské noviny, aby o situaci informovaly. Tato nekonvenční strategie měla úspěch: bulharská skupina soukromého kapitálu se o firmě dozvěděla a byla ochotna investovat. Ale to nebylo všechno. Pro zlepšení vyhlídek na úspěch šel EOS ještě dál a získal konkurenční pohledávku zajištěnou klíčovým strojem na řezání kamene.
„To nám umožnilo prodat pohledávky novému investorovi, udržet továrnu v provozu a zajistit pracovní místa," vysvětluje Krastev. Jeho závěr: „Zvolili jsme maratonskou trasu místo sprintu a rozhodně se to vyplatilo."
„To nám umožnilo prodat pohledávky novému investorovi, udržet továrnu v provozu a zajistit pracovní místa," vysvětluje Krastev. Jeho závěr: „Zvolili jsme maratonskou trasu místo sprintu a rozhodně se to vyplatilo."
Obraťte se na nás a zjistěte více o tom, jak kombinujeme kreativitu a správu pohledávek.

Carina Bonde
Corporate Communications & Marketing
Telefon: + 49 173 2979331
Fotografický kredit: EOS