Skupina EOS klade velký důraz na společenskou odpovědnost (CSR), pozornost však nevěnuje pouze ochraně klimatu. Její strategie CSR sází zejména na společenskou angažovanost a citlivý přístup během správy pohledávek.
Po koronavirové krizi vnímá mnoho firem svou společenskou odpovědnost silněji než předtím.
S odkazem na svůj nový slogan „Changing finances for the better“ vypracovala skupina EOS strategii CSR, která usiluje o větší odpovědnost v sektoru vymáhání pohledávek.
Tato strategie počítá se čtyřmi klíčovými oblastmi: Responsible Collection, Joint Progress, Financial Sustainability a Environmental Protection.
Když firmy hovoří o odpovědnosti za udržitelnou budoucnost, mnozí lidé si ihned představí snižování emisí CO2 a další opatření k ochraně klimatu. Velké automobilky jako Audi a BMW nedávno oznámily, že budou vyrábět převážně, či dokonce výlučně elektrická vozidla. Firmy si navíc kladou stále ambicióznější cíle v podobě klimaticky neutrální výroby. Jaká pole působnosti se však nabízejí firmám, které se nezabývají výrobou nebo prodejem produktů náročných na emise? Čím může přispět třeba poskytovatel finančních služeb jako EOS?
„Co motivuje mne osobně? Zakládám si na tom, že působím ve společnosti, která jedná eticky.“
Klaus Engberding, předseda představenstva skupiny EOS
Společenská odpovědnost: EOS sází na čtyři základní oblasti.
Responsible Collection: Odpovědnost a dluhy – jak to jde dohromady?
Jako poskytovatel inkasních služeb působí EOS ve sporném průsečíků financí a dluhů. „Na jedné straně stojí zájmy našich klientů, na druhé straně pak zájmy dlužníků, kteří chtějí, aby se s nimi jednalo férově a s úctou,“ říká Ben Kleinebrecht, který v EOS řídí oddělení Komunikace s dlužníky. „Jen v případě, že vyhovíme všem potřebám, dospějeme k reálnému a udržitelnému řešení, které může vést k úplnému oddlužení.“ Uspokojení zájmů všech zúčastněných dosahuje EOS tím, že se všemi stranami jedná ve stejném duchu, přistupuje k pohledávkám individuálně a využívá umělou inteligenci. Ta specialistům EOS pomáhá co nejlépe posoudit, který krok inkasního procesu je u každého plátce v daném momentu nejvhodnější. Díky kvalitní databázi navrhuje inkasní software vhodnou cestu, která vede k cíli.
Naši kolegové v Bulharsku navíc velice úspěšně využívají tzv. metodu nudge, tj. popostrčení (anglicky „nudge“), jejímž smyslem je pozitivně ovlivnit chování lidí, aby se vymanili z dluhů. Může se jednat o povzbudivé dopisy, které EOS dlužníkům zasílá, nebo motivační hovory, které operátoři s plátci vedou. Naši pracovníci přitom vždy zohledňují i konkrétní situaci, ve které se dlužník nachází a přizpůsobují tomu rozvrh a výši splátek. Existují důvody, které lidem dlouhodobě brání ve splácení dluhů, například těžká nemoc nebo pracovní neschopnost. Pro takové případy založila EOS v Německu skupinu pro těžké případy, v níž kolegové hledají nejvhodnější postup s ohledem na dlužníka a jeho situaci. Vždy slušně, vždy uctivě.
Joint Progress: Proč by se měly děti učit finanční gramotnosti.
Sebastian Richter, je jednatelem nadace finlit foundation gGmbH, která se v rámci skupiny EOS zabývá finanční gramotností, a velmi dobře ví, jak je toto téma důležité. „Naším cílem je svět bez dluhů.“ říká. „Toho však nedosáhneme jen naší obchodní činnosti. Musíme usilovat o prevenci vysokého zadlužování tím, že budeme působit ve společnosti na poli finanční gramotnosti.“ Za cíl si finlit klade sejmout z témat peněz a dluhů společenské stigma a zprostředkovat lidem základní finanční znalosti pro potřeby každodenního života, aby se do dluhové pasti vůbec nedostali. „Finanční vzdělání začíná již na základní škole,“ uvádí Richter. Z tohoto důvodu se svými kolegy minulé září spustil multimediální výukový program „ManoMoneta", určený německým školám. To, co v Německu teprve startuje, je ve Slovinsku součástí práce tamní pobočky EOS již dva roky: EOS KSI od září 2019 podporuje dobročinný projekt Finanční škola, který nabízí finanční vzdělání pro mládež, mileniály i starší dospělé. Společenské aktivity vyvíjí EOS i interně vůči vlastním zaměstnancům. Snaží se lépe využít a rozvíjet silné stránky a schopnosti svých zaměstnanců a poskytnout jim příležitosti k růstu a možnost být slyšet. S iniciativami, jako jsou Queer@EOS a W:isible (iniciativa zabývající se postavením žen), například přišli sami zaměstnanci.
Proti předlužení musíme působit preventivně, ideálně vzděláváním v oblasti finanční gramotnosti.
Sebastian Richter, jednatel finlit foundation gGmbH
Financial Sustainability : Jak ovlivňují hodnoty a zásady sektor inkasa pohledávek
Při pohledu na prostředí v němž EOS působí, je obzvlášť důležité nezůstat jen u slov, pokud jde o standardy férového vymáhání pohledávek a odpovědného jednání. „Tyto standardy musí být transparentní, konkrétní a dosažitelné,“ říká Engberding. Z tohoto důvodu se EOS zasazuje o závazné standardy etického a profesionálního chování v oboru. To potvrzuje naše angažmá v mezinárodních i národních inkasních agenturách, jako jsou Federation of European National Collection Associations (FENCA) či Bundesverband Deutscher Inkasso-Unternehmen (BDIU). Připojili jsme se také k iniciativě OSN Global Compact, která celosvětově podporuje odpovědné řízení firem. Global Compact předepisuje firmám jasné obecné cíle a zásady. Zásady a pravidla pro každodenní jednání najdou zaměstnanci EOS v Etickém kodexu společnosti. Cílem je nabídnout věřitelům, klientům i spotřebitelům co nejlepší služby, potírat nešvary a celkově zajistit ekonomickou stabilitu. „Etický kodex neprochází častými změnami, ale vnímáme jej jako živý dokument,“ vysvětluje Sibylle Weingart, Senior Compliance Officer skupiny EOS. „Jeho smyslem je odrážet změny v naší firemní kultuře a společnostech, v nichž žijeme a pracujeme. Je tedy nutné, abychom jej neustále přehodnocovali a upravovali dle potřeby. To nám pomůže v naší každodenní práci.“
Environmental Protection : Jak může inkasní společnost přispět k ochraně životního prostředí?
Společně s mateřskou skupinou Otto Group pracuje EOS na dosažení klimatické neutrality do roku 2030. Již od roku 2006 patří úspory CO2 k cílům, jichž chce Otto Group dosáhnout pomocí celoskupinových směrnic o udržitelném hospodaření. EOS za tímto účelem definoval cílevědomá opatření, která lze rychle uvést do praxe. Jde o 100% přechod na zelenou energii v zájmu vyšší energetické účinnosti, zmenšení kancelářských prostor v zájmu optimálního využívání zdrojů, elektromobily ve vozovém služebním parku a digitální komunikační kanály v zájmu nižší uhlíkové stopy. To jsou opatření, jimiž chce EOS přispět k ochraně klimatu a životního prostředí a která jsou nedílnou součástí jeho strategie CRS. „Teprve poté, co tyto zásady opustí papír a stanou se součástí DNA nejen naší organizace, ale každého z nás, se odpovědné inkaso pohledávek stane realitou,“ uvádí Klaus Engberding, předseda představenstva EOS Group. Díky inkasu pohledávek tak může být svět o něco odpovědnější.
Kontakt
EOS in Germany
Daniel Schenk Team Lead Corporate Communications German Market
Photo credits: Andreas Wemheuer, Matthias Oertel, EOS
Na naší stránce používáme soubory cookie, abychom vám dopřáli co nejlepší uživatelský zážitek. Patří k nim soubory cookie, které jsou nezbytné pro fungování stránky, dále soubory potřebné pro anonymní statistické vyhodnocování, soubory využívané pro uživatelské pohodlí a soubory, které zajišťují, aby obsah odpovídal vašim zájmům. Je na vás, zda povolíte používání souborů cookie pro účely statistiky, pohodlí a marketingu. Svůj souhlas můžete kdykoli změnit či stáhnout kliknutím na tlačítko Change Cookies (Změnit soubory cookie) ve spodní části stránky. Další informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a Registrační údaje.
Nezbytné
Používáme nezbytné soubory cookie. Tyto soubory jsou nezbytné pro provozování a základní funkce stránky. Umožňují zejména fungování zabezpečovacích prvků na naší stránce.
O tom, které soubory cookie používáme, se dočtete zde.
Název nástroje
Cookieconsent_status
Poskytovatel nástroje
EOS Holding GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Steindamm 71, 20099 Hamburk, Německo
Popis nástroje
Cookie nezbytné k uložení údajů z banneru pro souhlas s používáním cookies.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Uložení souhlasu
Doba uchovávání
60 dní
Název nástroje
Java Session Cookie
Poskytovatel nástroje
EOS Holding GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Steindamm 71, 20099 Hamburk, Německo
Popis nástroje
Náhodně generované číslo relace, které je nezbytné pro řádné fungování softwaru.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Bezchybné fungování stránky
Doba uchovávání
Relační cookie – maže se po zavření prohlížeče.
Pohodlí
Pokud povolíte soubory cookie zvyšující pohodlí, usnadní se vám používání stránky. Pokud ji navštívíte znovu a budete chtít využít naše služby, stránka automaticky rozpozná, že už jste ji navštívili, a zadané údaje a nastavení budou automaticky použity, abyste je nemuseli zadávat znovu.
O tom, které soubory cookie používáme, se dočtete zde.
Název nástroje
Visitor
Poskytovatel nástroje
EOS Holding GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Steindamm 71, 20099 Hamburk, Německo
Popis nástroje
Toto cookie používáme, abychom vám usnadnili používání této stránky.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Optimalizace, zlepšení služby
Doba uchovávání
Relační cookie – maže se po zavření prohlížeče.
Název nástroje
NEW_Visitor
Poskytovatel nástroje
EOS Holding GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Steindamm 71, 20099 Hamburk, Německo
Popis nástroje
Toto cookie používáme, abychom vám usnadnili používání této stránky.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Optimalizace, zlepšení služby
Doba uchovávání
1 den
Statistiky
Používáme statistické soubory cookie ke zlepšení nabídky, průběžné optimalizaci stránky a zajištění toho, aby její podoba odpovídala potřebám návštěvníků.
Za tímto účelem shromažďujeme anonymizované údaje pro statistiku a analytiku, abychom kupříkladu určili návštěvnost stránky a uživatelské chování a dále přizpůsobili a zlepšili obsah a uživatelský zážitek.
O tom, které soubory cookie používáme, se dočtete zde.
Název nástroje
nmstat
Poskytovatel nástroje
Siteimprove GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Rosenheimer Str. 143 C, 81671 Mnichov, Německo
Popis nástroje
Toto cookie obsahuje identifikační řetězec pro stávající relaci. Obsahuje informace o tom, které podstránky návštěvník otevře. Z těchto informací nelze usuzovat na totožnost a používají se k optimalizaci uživatelského prožitku.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Analýza, statistika
Doba uchovávání
399 dní
Název nástroje
AWSELB
Poskytovatel nástroje
Siteimprove GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Rosenheimer Str. 143 C, 81671 Mnichov, Německo
Popis nástroje
Toto cookie zajišťuje, aby se veškeré statistiky téže relace zjišťovaly v souvislostech.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Analýza, statistika
Doba uchovávání
Konec relace
Název nástroje
siteimproveses
Poskytovatel nástroje
Siteimprove GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Rosenheimer Str. 143 C, 81671 Mnichov, Německo
Popis nástroje
Tento soubor cookie se používá ke sledování pořadí stránek, které si návštěvník prohlíží během své návštěvy internetové stránky.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Analýza, statistika internetové stránky
Doba uchovávání
Relační cookie – maže se po zavření prohlížeče.
Marketing
Marketingové soubory cookie používáme, abychom vám při návštěvě stránky poskytli relevantní obsah založený na vašich zájmech.
O tom, které soubory cookie používáme, se dočtete zde.
Název nástroje
Facebook Pixel
Poskytovatel nástroje
Meta Platforms Ireland Limited
Sídlo poskytovatele nástroje
4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin, D02, Irsko
Popis nástroje
Společnost Meta tento nástroj používá ke zobrazení reklamy, k měření a zvýšení její relevance a k nabídce reklamních produktů na stránce Meta.
Zpracovávané údaje
Zobrazené reklamy | Navštívené stránky | Informace o prohlížeči | Informace o cookies na Facebooku | Uživatelské ID na Facebooku | Geografické umístění | Informace o zařízení | Hlavička http | Interakce s reklamami, službami a produkty | IP adresa | Marketingové informace | Uživatelské údaje a chování | Pixel ID | Odkazovací URL | Uživatelský agent
Účel zpracování
Analýza | Sledování konverzí | Marketing | Sociální sítě | Reklama
Toto cookie se používá k získání anonymizovaných zpráv o cílové skupině a o možnosti cílené reklamy mj. v rámci retargetingu.
Zpracovávané údaje
Informace o zařízení, prohlížeči, IP adrese, URL odkazující stránky a časovém razítku.
Účel zpracování
Marketing, analýza, retargeting
Doba uchovávání
Název cookie (doba trvání: 90 dní)
Název nástroje
Google Analytics
Poskytovatel nástrojů
Google Ireland Limited
Adresa poskytovatele nástroje
Google Building Gordon House, 4 Barrow St, Grand Canal Dock, Dublin 4, D04 V4X7, Irland
Popis nástroje
Slouží ke sledování aktivity webových stránek, jako je délka návštěvy, počet stránek na návštěvu a míra zapojení jednotlivců používajících stránky, spolu s informacemi o zdroji návštěvnosti.
Údaje zpracovány
Zobrazené reklamy | Navštívené stránky | Informace o prohlížeči | Informace o souborech cookie Facebooku | ID uživatele Facebooku | Zeměpisná poloha | Informace o zařízení | HTTP hlavička | Interakce s reklamami, službami a produkty | IP adresa | Marketingové informace | Údaje o používání a chování | Pixel ID | Referenční URL | User Agent
Účel zpracování údajů
Personalizace reklam | Údaje o uživateli inzerátu | Ukládání reklam | Úložiště Analytics