Správa pohledávek znamená převzít zodpovědnost
Významnost je výchozím bodem naší strategie udržitelnosti
Matice významnosti
Základem naší strategie udržitelnosti a aktivit v oblasti udržitelnosti je analýza významnosti. Ta byla vypracována společně s interními a externími odborníky. Výsledná matice významnosti ukazuje nejdůležitější témata udržitelnosti jak z pohledu společnosti EOS (osa x), tak z pohledu našich externích zainteresovaných stran (osa y).
-
V části výroční zprávy věnované udržitelnému rozvoji představujeme nejdůležitější aktivity společnosti EOS Holding GmbH se sídlem v Hamburku v oblasti životního prostředí, sociální oblasti a v oblasti správy a řízení. Obsah zprávy vychází z významných témat identifikovaných v první analýze významnosti. Zpráva o udržitelnosti se vztahuje na celou skupinu EOS* v hospodářském roce 2023/24, který se počítá od 1. března 2023 do 29. února 2024**. Výroční zpráva byla sepsána s odkazem na standardy Global Reporting Initiative (GRI). GRI 2-1 GRI 2-2 GRI 2-3
*Pokud není uvedeno jinak.
**Bez údajů německé dceřiné společnosti.
-
Postup naší analýzy významnosti
V naší analýze významnosti z roku 2022 jsme určili témata udržitelnosti, která jsou pro společnost EOS nejdůležitější. Tato významná témata tvoří základ při vykazování udržitelnosti.
Abychom vytvořili obsáhlý seznam potenciálních významných témat, prozkoumali jsme současný stav a provedli srovnávací analýzu, která zahrnovala příslušné mezinárodní standardy, směrnice, pravidla a předpisy pro měření potřebných hodnot udržitelnosti (Global Reporting Initiative (GRI), Deutscher Nachhaltigkeitskodex (DNK), Sustainable Development Goals (SDG), Sustainability Accounting Standards Board (SASB), United Nations Global Compact (UNGC), European Sustainability Reporting Standards (ESRS*)). Na workshopu s interními a externími odborníky jsme pak zúžili, shrnuli a upřednostnili naše hlavní témata. Hodnotili jsme je podle jejich významu jak pro společnost EOS (osa x), tak pro naše externí zainteresované strany (osa y). Při hodnocení podstatných témat pro společnost EOS jsme zvažovali pohled zevnitř ven a zvenčí dovnitř, známý také jako dvojí významnost. GRI 2-29 GRI 3-1
* Pro vytvoření dlouhého seznamu jsme použili standardy ESRS z dubna 2022.
-
Responsible Collection
- Ethical Collection by Treating Customers Fairly
Vytváříme individuální řešení a používáme transparentní a jednoduché postupy, abychom pomohli dlužníkům se splácením jejich dluhů. Vždy s nimi jednáme férově a s respektem. - Tech-driven Transformation & Innovation
K optimalizaci procesů vymáhání využíváme technologické inovace a prognózy úspěšnosti založené na datech. Nabízíme například digitální služby zaměřené na klienty a dlužníky.
Joint Progress
- Societal Impact through Financial Literacy
V rámci našich četných vzdělávacích iniciativ se zasazujeme o zvýšení finanční gramotnosti v naší společnosti. Například nezisková nadace finlit, kterou založila společnost EOS, vzdělává děti a mládež v mnoha evropských zemích v oblasti financí. Přispíváme tak ke zdravému ekonomickému systému a pomáháme předcházet nadměrnému soukromému zadlužování. - Diversity, Equality & Inclusion
Ve společnosti EOS je se všemi zaměstnanci zacházeno stejně, např. bez ohledu na jejich pohlaví, náboženskou orientaci nebo původ. V každodenní práci uplatňujeme inkluzi, integritu a dodržujeme přísnou antidiskriminační politiku. - Talent Attraction, Development & Retention
Abychom mohli nabízet vynikající služby, potřebujeme vyškolené a motivované zaměstnance. V naší společnosti chceme udržet a podporovat talentované lidi. Nabízíme možnost pravidelného vzdělávání formou kurzů a praxí, atraktivní zaměstnanecké výhody a flexibilní pracovní modely. - Local Community Engagement & Participation
Společnost EOS chce být součástí místních komunit a aktivně je podporuje. Podporujeme vzdělávací iniciativy a podporujeme společenskou angažovanost našich zaměstnanců během pracovní doby. Snažíme se o posílení lokálních komunit prostřednictvím konkrétních opatření. - Employee Satisfaction & Well-Being
Spokojenost zaměstnanců je naší nejvyšší prioritou. Prostřednictvím vřelé pracovní atmosféry zvyšujeme spokojenost zaměstnanců a přijímáme opatření na podporu jejich duševního a fyzického zdraví.
Financial Sustainability
- Digital Responsibility & Cyber Security
Protože pracujeme s citlivými údaji dlužníků a klientů, bereme digitální odpovědnost vážně. Naší hlavní prioritou je zajištění nejvyšších standardů ochrany osobních údajů a kybernetické bezpečnosti. - Business Ethics & Safeguard Compliance
Férové obchodní praktiky jsou součástí naší DNA. V našem Etickém kodexu jsme definovali standardy týkající se integrity, etického chování a vzájemného respektu. - Responsible Acquisition of Portfolios & Partnerships
Naše obchodní rozhodnutí jsou určována nejen ekonomickými ukazateli, ale také sociálními a ekologickými kritérii. Při výběru portfolií a partnerů uplatňujeme specifická vylučovací kritéria. - Strengthening Liquidity of our Clients
Vytváříme přidanou finanční hodnotu pro naše klienty tím, že přebíráme péči o jejich pohledávky, přičemž naše procesy jsou srozumitelné, digitální a dostupné. Díky naší práci se mohou naši klienti soustředit na svůj obor podnikání. Zároveň naší činností posilujeme jejich likviditu a vracíme peníze do hospodářského cyklu. - Trustworthy Stakeholder Relations
Naše vztahy se zúčastněnými stranami jsou pro společnost EOS důležité, proto se všemi zainteresovanými subjekty neustále komunikujeme. Prostřednictvím průzkumů spokojenosti, společných procesů, kulatých stolů a oborových akcí pravidelně vyzýváme zúčastněné strany, aby se zapojily, vyjádřily svůj názor a diskutovaly s námi. - Industry Leadership & Best Practice
Jako leader v našem odvětví prosazujeme férové a transparentní vymáhání pohledávek. Využíváme svého členství v oborových sdruženích k dialogu a k prosazování našich standardů týkajících se zavedení závazných etických norem v oboru.
Environmental Protection
- Reduction of Environmental Footprint
Jako součást skupiny Otto přispíváme k dosažení cíle naší mateřské společnosti Science-Based Target, konkrétně ke snížení absolutních emisí skleníkových plynů v rámci celé skupiny o 42 % do konce hospodářského roku 2031/32*. Výpočtem naší uhlíkové stopy ukazujeme náš potenciál pro snižování emisí a můžeme přijmout konkrétní opatření.
GRI 3-2 - Ethical Collection by Treating Customers Fairly
-
Jak zavádíme udržitelnost do naší společnosti?
Udržitelnost má pro společnost EOS vysokou prioritu. S cílem pevně zakotvit a rozvíjet udržitelnost v rámci skupiny přebírá její CEO celkovou odpovědnost za všechny s tím související otázky. Oddělení Corporate Development (CD) přebírá provozní odpovědnost, stará se o implementaci a další strategický rozvoj udržitelnosti a pravidelně podává představenstvu zprávy o pokroku a aktivitách souvisejících s udržitelností.
Oddělení CD slouží také jako styčný bod v rámci společnosti a úzce spolupracuje s mnoha odděleními (např. Corporate Compliance a Group HR) a národními dceřinými společnostmi. Jedním z výsledků této spolupráce je analýza významnosti, která tvoří základ naší strategie udržitelnosti. Pro sledování našeho cíle „Getting better every day” průběžně shromažďujeme údaje, abychom mohli sledovat náš pokrok, a vyvíjíme iniciativy a opatření, jež následně schvaluje naše představenstvo. GRI 2-9 GRI 2-12 GRI 2-13 GRI 2-17
-
Celosvětová zodpovědnost: Globální úmluva OSN
V roce 2021 se skupina EOS připojila k největší a nejvýznamnější světové iniciativě pro udržitelné a odpovědné řízení podniků, tzv. UN Global Compact. Zavázali jsme se dodržovat základní hodnoty v oblasti lidských práv, pracovních standardů, životního prostředí a boji proti korupci shrnutých v „Deseti principech".
Každý nový člen odvozuje své vlastní cíle ze zásad iniciativy. Naše cíle vychází ze 17 vybraných UN Sustainable Development Goals (SDGs), které můžeme nejefektivněji naplňovat. Vybrané cíle SDG spolu se souvisejícími klíčovými údaji a cíli tvoří důležité měřítko naší strategie firemní odpovědnosti. O dosaženém pokroku informujeme jednou ročně v rámci „Komunikace o pokroku" (Communication on Progress, COP). GRI 2-23
Zaměřujeme se na tyto SDGs:Jednotlivá opatření a iniciativy, které částečně podporují odlišné SDGs, budou podle potřeby zahrnuty do zpráv.
-
GRI Content Index Sustainability Report 2023/24
Vyjádření
Společnost EOS vykázala uvedené informace za období od 1. března 2023 do 29. února 2024 s odkazem na standardy GRI.
GRI 1 used
GRI 1: Foundation 2021 -
GRI Obsah 2-1 Organizační detaily EOS Holding GmbH je 100% dceřinou společností Otto GmbH & Co. KG se sídlem v Hamburku v Německu.
Více informací: O této kapitole
Více informací: Hospodářský rok 2023/242-2 Subjekty zahrnuté v reportingu udržitelnosti organizace
Více hledejte: O této kapitole 2-3 Reportované období, frekvence a kontaktní místo
Kombinovaná zpráva o hospodaření a udržitelnosti skupiny EOS za hospodářský rok 2023/24, zpracovaná v období od 1. března 2023 do 29. února 2024. Tato zpráva byla publikována v srpnu 2024 a je vydávána každý rok.
Více informací: O této kapitole
Více informací: Naše poslání: Changing finances for the better
Kontaktní údaje naleznete v CR sekci našich webových stránek2-6 Aktivity, řetězec hodnot a další obchodní vztahy Skupina EOS je předním investorem do portfolií pohledávek, nemovitostí a odborníkem na zpracování pohledávek. Našich více než 6 000 zaměstnanců ve více než 20 zemích realizuje profesionální správu pohledávek a poskytuje inteligentní služby ve prospěch klientů, partnerů a spotřebitelů. Již více než 50 let pomáháme společnostem s jejich cash flow, tak, aby se mohly soustředit na svou hlavní činnost podnikání.
Více informací: Jak odkup pohledávek posiluje ekonomiku a proč je EOS tím správným partnerem?2-7 Zaměstnanci Najdete: HR tabulka v reportu udržitelnosti 2-8 Pracovníci, kteří nejsou zaměstnanci Hledejte: HR tabulka v reportu udržitelnosti 2-9 Struktura řízení a správa Skupina EOS je řízena pětičlennou správní radou, která je odpovědná za rozhodování a dohled nad řízením organizace, jejím hospodařením, lidmi a pracovním prostředím.
Představenstvo skupiny EOS:
- Marwin Ramcke, Předseda představenstva skupiny EOS Marwin Ramcke je jako generální ředitel společnosti EOS hlavní osobou odpovědnou za téma ESG.
- Justus Hecking-Veltman1), Člen představenstva a finanční ředitel skupiny EOS
- Carsten Tidow, Člen představenstva skupiny EOS a odpovědný za východoevropský trh
- Dr. Stephan Ohlmeyer, Člen představenstva skupiny EOS a odpovědný za trh střední Evropy
- Sebastian Pollmer, Člen představenstva skupiny EOS odpovědný za západoevropský trh
Více informací: Rozhovor s představenstvem skupiny EOS
1) Justus Hecking-Veltman odchází ze společnosti EOS a jeho nástupkyní bude Dr. Eva Griewel. Od 1. srpna 2024 se tedy představenstvo skupiny EOS bude skládat z jedné ženy a čtyř mužů. (Otto Group: Změna v představenstvu skupiny EOS)2-12 Úloha nejvyššího řídicího orgánu při dohledu nad řízením dopadů Hledejte: Náš management udržitelnosti 2-13 Delegation of responsibility for managing impacts Please see: Our sustainability management 2-14 Role of the highest governance body in sustainability reporting The Board of Directors has reviewed and approved the information in this report, including the material issues identified in the materiality assessment.
More information: Our sustainability management2-15 Conflicts of interest The issue of conflicts of interests is addressed in the Code of Conduct, which is publicly available on the company website and within this report.
To our Code of Conduct: Our Code of Conduct: Clear rules for treating each other fairly2-16 Communication of critical concerns All compliance-relevant concerns are communicated to the Board of Directors. In the case of serious allegations, an ad-hoc report is sent to the CEO and the EOS Group board member responsible for the national company. Specific requirements may trigger reporting to the Otto Group. In the case of minor offenses, the cases are handled by the Compliance Organization. The Board of Directors is informed as part of the consolidated regular reporting. There is an internal process regarding whistleblower protection. 2-17 Collective knowledge of the highest governance body Please see: Our sustainability management 2-22 Statement on sustainability development strategy Please see: Foreword from our CEO 2-23 Policy commitments At EOS we have multiple policies regarding responsible business conduct, including our Code of Conduct and our policy on Ethical Debtor Management, all of which are approved by our board of directors. EOS is a signatory to the UN Global Compact (UNGC). We follow the framework for implementation to monitor and enforce universal principles in the areas of human rights, labor, the environment, and anti-corruption as laid out in our public Code of Conduct. Our conduct is based on integrity and compliance with laws, regulations and the Universal Declaration of Human Rights. In following the tradition of our parent company, the Otto Group, we are committed to take action against any kind of human rights violations. This includes our self-imposed requirement to work only with partners and clients who pass our business partner screenings and where no indications of human rights violations are present. Furthermore, we are committed to fair treatment of all our stakeholders, especially defaulted payers. Our policy commitments cover all relevant internationally recognized human rights and responsible business conduct requirements. They apply to all of EOS’ activities and business relationships equally. Amongst others, our group-wide binding policies and guidelines cover the following topics:
- People, Culture, Diversity & Inclusion
- Ethical Debtor Management
- Anti-Corruption & Gifts
- Sustainable Conduct & Responsible Purchasing
- Supplier Code of Conduct
- Anti Money Laundering & Business Partner Screening
and Worldwide responsibility: the UN Global Compact
and Creating values together (Business Ethics & Safeguard Compliance) and
Responsible partnerships, sustainable investments (Responsible Acquisition of Portfolios & Partnerships)2-24 Embedding policy commitments In order to ensure coordinated and targeted action within the EOS Group, we have issued guidelines for all employees. The guidelines contain binding framework requirements for a defined scope. They are based on applicable laws, corporate principles and strategic objectives.
Group-wide guidelines are drawn up by departments with functional responsibility. Adherence to the guidelines and group requirements is monitored by the Compliance Department. Each group guideline must be approved and signed by the EOS Board. In addition, acknowledgement of all managing directors within the EOS Group must be obtained and documented. The group-wide compliance network communicates the policy throughout the organization and provides training on its application.
The group-wide guidelines of our parent company Otto Group also apply to the EOS Group. These guidelines are directly applicable and require only acknowledgement of the managing directors before they are communicated to the organization.
In addition, please refer to Our Code of Conduct: Clear rules for treating each other fairly2-25 & 2-26: Processes to remediate negative impacts & Mechanisms for seeking advice and raising concerns We at EOS have formulated a clear commitment in the Code of Conduct to ensure compliance and to address all grievances we receive through numerous channels, including our own group-wide whistleblowing hotline. Grievance mechanisms and mechanisms for seeking advice and raising concerns about responsible business conduct can both be addressed through the whistleblowing hotline. We continuously work on the remediation of negative impacts by taking action wherever necessary. Therefore, we have developed a structured process to handle grievances and any report received. We take confidentiality seriously by treating the reports received and the identity of persons providing information with the highest discretion. In every case, we document the correct processing of all reports received.
Our whistleblowing portal is publicly available through every local company website. We encourage not only employees, but also business partners and customers to report any violations in regard to our business conduct. When submitting a report, the whistleblower can decide whether to provide their clear name and whether the report should be submitted to EOS and the Otto Group jointly or to the Otto Group only.
The whistleblower is able to set-up a PostBox on the platform so we can provide prompt feedback and interact with the person while ensuring anonymity. If no PostBox is set up, no feedback and inquiry can be made directly.
After receiving the report, we apply clear criteria (severity, complexity, functional level) and determine the compliance relevance on a case-by-case basis. Further, we decide whether a report can be processed by the local compliance organization and whether local clarification work must be carried out directly by the central compliance organization.
We ensure that compliant-relevant issues are handled carefully and result in the implementation of remediation plans as needed. In the case of serious allegations, an ad-hoc report is sent to the CEO and the EOS Group management member responsible for the national company and to the Otto Group. In the case of minor offenses, the cases are handled by the Compliance Organization. The Executive Board is informed as part of the consolidated regular reporting.
Furthermore, we enable our business partners to implement our organizational policies and practices for responsible business conduct by publishing our own Code of Conduct on our company website, by implementing a Supplier Code of Conduct, and providing additional guidance. By establishing business relations with EOS, our suppliers commit themselves to compliance with laws and our standards.
In addition, please refer to Creating values together (Business Ethics & Safeguard Compliance)2-27 Compliance with laws and regulations In June 2023, the Hanseatic Higher Regional Court of Hamburg (Hanseatischer Oberlandesgericht Hamburg) upheld a model declaratory action (Musterfeststellungsklage) brought by the Federation of German Consumer Organizations (Bundesverband der Verbraucherzentralen) against the EOS Investment GmbH. The judgment is not final. EOS considers the decision to be wrong and has lodged an appeal with the Federal Court of Justice (Bundesgerichtshof - BGH). The hearing date has not yet been set.
In October 2023, our subsidiary EOS Matrix in Croatia received a fine from the Croatian Data Protection Agency based on alleged breaches of data protection laws. We have appealed this decision and are now advocating for our rights before the Administrative Court in Zagreb. It is important to us to emphasize that there is no evidence of data leaks at EOS and that no confidential information of our clients or debtors has been compromised from our IT systems.2-28 Membership associations Please see: Association work for high standards 2-29 Approach to stakeholder engagement Please see: Materiality analysis 2-30 Collective bargaining agreements Please see: HR-Table in the sustainability report 3-1 Process to determine material topics Please see: Materiality analysis 3-2 List of material topics Please see: Our material topics 3-3 Management of material topics Please see:
- Sustainable debt relief (Ethical Collection by Treating Customers Fairly)
- Simple, fast, and anonymous: Digital ways to reduce debt (Tech-driven Transformation & Innovation)
- How EOS promotes financial education (Societal Impact through Financial Literacy)
- How diversity improves working life (Diversity, Equality & Inclusion)
- International collaboration meets a modern learning culture: How we promote employees (Talent Attraction, Development & Retention)
- Acting jointly, winning together (Local Community Engagement & Participation)
- Data protection and data security are a priority (Digital Responsibility & Cyber Security)
- Creating values together (Business Ethics & Safeguard Compliance)
- Responsible partnerships, sustainable investments (Responsible Acquisition of Portfolios & Partnerships)
- Debt collection for a healthy economy (Industry Leadership & Best Practice // Strengthening Liquidity of our Clients)
- How we protect the climate (Environmental Protection)
201-1 Direct economic value generated and distributed Please see: Our economic contribution in figures
See more figures here: Insights into fiscal 2023/24205-1 Operations assessed for risks related to corruption Please see: Compliance in figures 205-2 Communication and training about anti-corruption policies and procedures Please see: Compliance in figures 205-3 Confirmed incidents of corruption and actions taken Confirmed incidents of corruption: 2020/21: 0; 2021/22: 0; 2022/23: 0.
More information: Compliance in figures305-1 Direct (Scope 1) GHG emissions Please see: Environmental Protection in figures 305-2 Energy indirect (Scope 2) GHG emissions Please see: Environmental Protection in figures 305-4 GHG emissions intensity Please see: Environmental Protection in figures 401-1 New employee hires and employee turnover Please see: HR-Table in the sustainability report 401-3 Parental leave Please see: HR-Table in the sustainability report 403-10 Work-related ill health Please see: HR-Table in the sustainability report 404-1 Average hours of training per year per employee Please see: HR-Table in the sustainability report and The EOS learning culture in figures 404-2 Programs for upgrading employee skills and transition assistance programs Please see: International collaboration meets a modern learning culture: How we promote employees 405-1 Diversity of governance bodies and employees Please see: HR-Table in the sustainability report 405-2 Ratio of basic salary and remuneration of women to men Please see: A close look on salaries: The gender pay gap analysis 413-1 Operations with local community engagement, impact assessments, and development programs Please see: Financial education in figures 415-1 Political contributions There are no party-political contributions. At EOS, all party-political donations are forbidden. Any other kind of potentially political donation (lobbying, political organisations, non-partisan events etc.) are subject to a strict approval process and are clearly limited in scope and amount. The lobbying expenses can be found within the respective Lobby registers of the EU and Germany.
More information: Creating values together (Business Ethics & Safeguard Compliance)418-1 Substantiated complaints concerning breaches of customer privacy and losses of customer data During the reporting period 2023/24, 75 requests were received by data protection supervisory authorities following debtor complaints, with 7 of them being substantiated and helping us to improve our processes. -
Responsible Collection
Udržitelné oddlužení
(Ethical Collections by Treating Customers Fairly)
Podpora v případě potřeby
Navíc naše dceřiné společnosti vyvíjejí mnoho iniciativ, jež zohledňují lokální potřeby dlužníků, kteří potřebují zvláštní ochranu.
Například společnost EOS ve Švýcarsku nabízí od roku 2024 restrukturalizaci dluhů a dluhové poradenství. Restrukturalizační plány umožňují (částečné) prominutí dluhů zranitelným dlužníkům. Součástí dluhového poradenství je osobní schůzka s dlužníky, na které se vypracuje přehled jejich dluhů a určí se zvládnutelné řešení. Tím může být dohoda o splátkách nebo smírná restrukturalizace dluhu. Ve Španělsku speciální tým identifikuje osoby ve finančních potížích a zaměřuje se na individuální přístup. Program v Rumunsku poskytuje zranitelným spotřebitelům, například těm, kteří se potýkají se zdravotními problémy, snížení zůstatku dluhu nebo pozastavení procesu vymáhání dluhu. Systém EOS v Polsku rovněž nabízí zvláštní postupy pro zvláště zranitelné plátce. Pro osoby v krizových situacích je zřízen projekt, který v případě potřeby umožňuje psychologickou podporu.
Férové vymáhání pohledávek v číslech
Vyřešené pohledávky
milionů
Digitální kontaktní místa
Inkasní případy na portálech
procent
Digitálně vytvořené splátkové kalendáře
procentní nárůst
Identifikace zranitelných dlužníků
dlužníků
Pohledávky ve správě
milionů
Joint Progress
Jak EOS propaguje finanční vzdělávání?
(Societal impact through financial literacy)
V tomto případě je klíčové vzdělávání. Již na základní škole ukazujeme mladým lidem, jak se vyhnout finančním pastem a předcházet nadměrnému zadlužení. Zde se do práce pouští finlit foundation, první nezisková organizace skupiny EOS. V roce 2020 finlit spustil vzdělávací iniciativu ManoMoneta, která je určena dětem ve věku od 9 do 12 let. Sedm mezinárodních společností skupiny EOS má již více než 50 ambasadorů finančního vzdělávání finlit, kteří se s iniciativou ManoMoneta vydávají do evropských tříd.
„Finanzsicher durchstarten“(Dobrý finanční start) je mottem druhé vzdělávací iniciativy OhMoney, která byla v Německu spuštěna v roce 2023 a je určena mladým lidem ve věku 13 až 17 let. Cílem interaktivního vzdělávacího programu je podpořit učitele při vysvětlování důležitých finančních témat, která se přímo týkají každodenního života žáků. GRI 3-3 GRI 413-1
Znalosti o penězích a financích v podcastech
Skupina EOS má řadu dalších inovací, jako jsou vzdělávací podcasty, které snadno zpřístupňují finanční dovednosti.
Naši kolegové na Slovensku vytvářejí podcast „Otevřeně o dluzích" (Otvorene o dlhoch), který je určen dospělým. Zabývá se například výhodami a riziky při používání bankovních karet nebo dluhy vzniklými z nechtěného dědictví.
V dalším podcastu se o své odborné znalosti týkající se financí dělí jednatelka společnosti EOS v Bulharsku Reny Mitkova. Pořad s názvem „Kapsa" je určen především rodinám a obsahuje diskuse o nebezpečí hazardních her a vhodných částkách pro dětské kapesné.
Finanční vzdělání v číslech
Naučit se zacházet s penězi
dětí
Školy v Evropě
škol
Finanční vzdělávání ve společnosti EOS
mezinárodních poboček EOS
Jak diverzita zlepšuje pracovní život
(Diversity, Equality & Inclusion)
Společně za diverzitu
Řízení diverzity je nedílnou součástí oddělení lidských zdrojů a ve spolupráci s interními komunitami a Diversity & Inclusion Board (D&I Board) odpovídá za vývoj a návrh strategie diverzity skupiny EOS. Diversity Management vyvíjí a realizuje školicí programy, jejichž cílem je zvýšit povědomí o rozmanitosti a začleňování a posílit dovednosti zaměstnanců v této oblasti.
Díky Radě D&I jsme vytvořili strukturální rámec pro koordinaci iniciativ a strategické směřování diverzity. Rada D&I se skládá z členů představenstva, oddělení lidských zdrojů, vedení diverzity a zástupců komunit. Schází se každé tři měsíce.
V současné době má společnost EOS dvě komunity založené zaměstnanci. Ženská síť W:isible prosazuje ve společnosti EOS rovnost žen a mužů a QueerPoint podporuje LGBTIQ+ osoby, aby se ve společnosti EOS pohybovaly sebevědomě a bezpečně v nediskriminačním prostoru. Na podporu aktivní účasti a zapojení mohou naši zaměstnanci věnovat až 10 % své pracovní doby úkolům souvisejícím se sítí. Příručka definuje účel, strukturu a dostupné zdroje komunit a slouží jako vodítko pro jejich zefektivnění.GRI 3-3
Podrobný pohled na platy: Analýza rozdílů v odměňování žen a mužů
Na začátku roku 2024 společnost EOS poprvé provedla analýzu rozdílů v odměňování žen a mužů pro největší profesní skupinu v rámci celé společnosti, tj. pro pracovníky call centra a inkasní agenty, a stanovila neupravený* rozdíl v odměňování žen a mužů. V této profesní skupině činí průměrný plat žen 98,9 % platu jejich mužských kolegů. Na dalších hloubkových analýzách pro jednotlivé národní dceřiné společnosti EOS se pracuje.
Cílem analýz je podrobně prozkoumat, jak plníme své závazky a činnosti týkající se rovného odměňování. V různých národních pobočkách EOS se používají statistické metody, aby se zjistilo, zda má pohlaví významný vliv na výši platu. Tyto analýzy rozdílů v odměňování žen a mužů jsou hlavním pilířem naší strategie pro diverzitu a inkluzi, která má v kombinaci s již zavedenými aktivitami a opatřeními zajistit spravedlivou a rozmanitou skupinu EOS. 405-2
*V případě neupraveného rozdílu v odměňování žen a mužů se porovnávají průměrné hodinové mzdy žen a mužů bez jakýchkoli úprav.
Diverzita v číslech:
Cesta učení: Diverzita a inkluze
zaměstnanců
Semináře o diverzitě
národní pobočky EOS
Platy mužů a žen
procent
Mezinárodní spolupráce se setkává s moderní kulturou učení: Jak podporujeme zaměstnance
(Talent Attraction, Development and Retention)
Tato politika stanoví standard pro základní témata týkající se lidí a kultury (včetně řízení talentů a rozvoje a školení zaměstnanců) a zároveň podporuje mezinárodní spolupráci. Tímto způsobem pomáhá vytvářet pozitivní, inkluzivní a produktivní pracovní prostředí.GRI 3-3
Rozvoj talentů na mezinárodní úrovni
V oblasti rozvoje zaměstnanců je důležitým pilířem podpora talentů v rámci skupiny EOS. V rámci programu NXT se talentovaní zaměstnanci rozvíjejí ve své stávající pozici, společně s tím se rozvíjí jejich další kariérní kroky a jsou více zviditelňováni. Ve fiskálním roce 2023/24 absolvovalo tento mezinárodní, celokoncernový program 85 vybraných zaměstnanců. Jejich úspěch je vidět v číslech. Na začátku programu bylo přibližně 33 % účastníků na manažerské pozici a na jeho konci se toto číslo zvýšilo na přibližně 50 %. GRI 404-2
Individuální a flexibilní: Dodatečná školení ve společnosti EOS
Vlastní akademie skupiny EOS poskytuje všem zaměstnancům vzdělávací portfolio, které nabízí možnosti osobního i profesního rozvoje a podporuje mezinárodní spolupráci. Zaměstnanci se mohou například přihlásit na kurzy angličtiny nebo jiné interní akce, které zprostředkovávají důležité dovednosti a znalosti pro každodenní práci ve společnosti EOS. GRI 404-2
Kultura vzdělávání EOS v číslech:
Dodatečná školení
hodiny
Vzdělávací platforma Masterplan
zaměstnanců
Různorodý vzdělávací obsah
vzdělávacích cest
Financial Sustainability
Ochrana a bezpečnost dat jsou prioritou
(Digital Responsibility & Cyber Security)
Spuštěním globálního programu řízení rizik dodavatelů reaguje společnost EOS na rizika dodavatelského řetězce a pokračuje ve zlepšování zabezpečení dat. V průběhu letošního roku vstoupí v platnost celokoncernová politika kybernetické bezpečnosti. GRI 3-3
Zabezpečení dat v číslech
Školení ochrany osobních údajů
procent
Certifikace informační bezpečnosti
Hodnocení kybernetické bezpečnosti
bodů
Vymáhání pohledávek pro zdravou ekonomiku
(Industry Leadership & Best Practice // Strengthening Liquidity to our Clients)
Společnost EOS jako investor nakupuje nesplácené úvěry (NPLs) a problémové pohledávky od bank a dalších společností. Tím podporuje růst, protože uvolňuje kapitál pro nové úvěry a investice. V Severní Makedonii se pro koncept prodeje revolvingových dluhů rozhodla například banka Uni Banka. Každé tři měsíce prodává NPLs společnosti EOS za pevně stanovené procento nominální hodnoty a snižuje tak rizika banky v ekonomicky náročných obdobích.
Také Commerzbank těží z dlouhodobé spolupráce se společností EOS, která začala v 80. letech. Vybrané zahraniční úvěry jsou předávány společnosti EOS. Globální síť EOS ve 180 zemích pomáhá bankám a společnostem při vymáhání pohledávek v zahraničí.
Také autopůjčovna Hertz se spoléhá na mezinárodní odborné znalosti společnosti EOS. V uplynulých dvou letech zpracoval poskytovatel inkasních služeb pro společnost Hertz 39 000 případů v hodnotě 10 milionů EUR ve více než 80 zemích.
Náš ekonomický přínos v číslech
Obnovená likvidita
miliard eur
Globální spolupráce
zemí
Mimosoudní vyrovnání
procent
Jak EOS pomáhá společnosti Konica Minolta
Dlouholetý zákazník Konica Minolta v Německu se díky EOS může soustředit na svou hlavní činnost podnikání.
Společně vytváříme hodnoty
(Business Ethics & Safeguard Compliance)
Náš Code of Conduct: Jasná pravidla, jak se k sobě navzájem chovat
Dodržování pravidel v číslech:
Oborové asociace
oborových asociací
Platforma pro oznámování přestupků
relevantních případů
Přístup do Code of Conduct
procent
Školení týkající se Code of Conduct
procent
Kontrola korupčních rizik
procent
Potvrzené případy korupce
případů
Zodpovědné partnerství, udržitelné investice
(Responsible Aquisition of Portfolios and Partnerships)
V březnu 2024 zahájili oba partneři projekt v Polsku. Nová investiční platforma s cílovým objemem 275 milionů eur je určena na nákup nesplácených úvěrů soukromých klientů, malých a středních podniků a nemovitostí ve vlastnictví finančních institucí v Polsku. Iniciativa má pomoci spotřebitelům a finančním institucím obnovit jejich dobrý úvěrový rating a posílit bankovní sektor v zemi. Při výběru a zpracování nesplácených úvěrů se zohledňují environmentální, sociální a správní aspekty.
Etické normy jako základ podnikatelské činnosti
Jako součást rodinné skupiny Otto Group uvažujeme v dlouhodobém horizontu a posuzujeme rizika našich činností. Ceny portfolií stanovujeme udržitelně a dbáme na to, aby byly v souladu s obchodními zájmy a etickými standardy všech zúčastněných stran.
Před výběrem obchodních partnerů nahlížíme do blacklistu odvětví a nespolupracujeme například se společnostmi, které se zabývají pornografií a prostitucí, poskytovateli online hazardních her a neseriózních předplatitelských společností nebo pochybnými společnostmi poskytujícími mikropůjčky. Kromě toho se díváme na to, jak naši partneři řeší problémy, jako je praní špinavých peněz, korupce, lidská práva a další trestné činy, a kontrolujeme dodržování všech platných sankčních seznamů.
Naše partnery v mezinárodním obchodě vybíráme podle přísných kritérií. Abychom se ujistili, že všichni dodržujeme stejné standardy, nabízíme na začátku spolupráce školení a během procesu provádíme návštěvy na místě, abychom si udělali přesný obrázek.
Abychom zajistili, že jednání s dodavateli bude oboustranně korektní, zavedli jsme v uplynulém finančním roce Kodex chování dodavatele, který se řídí zásadami United Nations Global Compact a obsahuje prvky obsažené v zákonu o náležité péči v dodavatelském řetězci. GRI 2-23 GRI 2-24 GRI 3-3
Velké investice v datech:
Investiční spolupráce v Polsku
mil. eur
Hodnota investic společností EOS
mil. eur
Zpět do ekonomiky
mld. eur
Environmental Protection
Jak můžeme chránit klima
(Reduction of Environmental Footprint)
*Oficiální definice cíle je zveřejněna na stránkách Website der SBTi.
Emise a jejich snižování
Skupina EOS chce transparentně informovat o své uhlíkové stopě a poprvé změřila své emise skleníkových plynů (kategorie 1 a 2) pomocí metodiky obsažené v Protokolu o skleníkových plynech. Shromážděné údaje obsahují emise z vozového parku celé skupiny EOS a emise vyplývající ze spotřeby tepla a elektřiny ve velkých kancelářských prostorách EOS (> 1 500 m2), které tvoří více než 60 % celkové kancelářské plochy. Emise z budov byly vypočteny pomocí emisních faktorů International Energy Agency (IEA) specifických pro danou zemi od roku 2023 (https://www.iea.org/). Vypočtené emise byly poté extrapolovány na celou skupinu EOS. Emise z budov a vozového parku jsou hlavními emisními faktory ve společnosti EOS. V budoucnu plánujeme rozšířit rozsah vykazovaných emisí. GRI 305-1 GRI 305-2
Od roku 2021 kompenzujeme emise uhlíku ze všech našich služebních cest podporou malé bioplynové stanice v Nepálu.
Naše úsilí je zaměřeno na předcházení emisí uhlíku, proto chceme kompenzaci uhlíku využívat pouze u cest, kterým se nelze vyhnout. Dalším příspěvkem ke stabilizaci našich přírodních zdrojů bylo, že skupina EOS ve spolupráci s Bergwaldprojekt e.V. vysadila v uplynulém roce 500 původních stromů. Dalších 400 stromů vysadila společnost EOS ve Francii v rámci projektu zalesňování.
Obrázkové kredity: Bergwaldprojekt e.V.
Ochrana životního prostředí v číslech:
Snižování emisí skleníkových plynů
procent
Přímé emise plynů
t CO2e
Nepřímé emise skleníkových plynů
t CO2e
Míra emisí skleníkových plynů
t CO2e
Uhlíková stopa (Scopes 1 & 2)
t CO2e