V této části najdete odpovědi na nejčastěji kladené otázky.
Můžeme ale zodpovědět mnohem víc, pokud máte zájem.
Stačí se s námi spojit.
Vaše otázky. Naše odpovědi.
Úplně prvním krokem v rámci ochrany společnosti před neplatícími zákazníky by mělo být prvotní prověření a schválení potencionálních zákazníků. Je důležité v praxi aplikovat propracovaný proces jejich výběru a schválit jen ty, kteří skutečně splní stanovená kritéria.
Jakmile je potencionální zákazník schválen, je nutné monitorovat úvěrový limit, jenž nesmí být překročen. Zákazníci musí dodržovat termíny splatnosti. Mezi varovné signály může patřit například:
změna způsobu platby (například přechod od bankovního převodu na platby šekem nebo v hotovosti),
nové informace o bankovním účtu, což může znamenat problémy s bankami,
častá změna adresy/bydliště, atd.
Jsme odborníci na snižování rizika vzniku nedobytných pohledávek a maximalizaci likvidity.
Náš proces přizpůsobíme vašim požadavkům.
V případě, že se rozhodnete pro outsourcing správy pohledávek společností EOS, můžete se plně soustředit na hlavní podnikatelské aktivity a přitom mít jistotu, že je o vaše pohledávky postáráno na profesionální úrovni.
Hlavní výhodou spolupráce s naší společností je, že pro nás pracují odborníci s dlouholetou zkušeností v daném segmentu. Využíváme moderní způsoby vymáhání pohledávek, které umožňují zpracování velkého objemu dat v krátkém časovém období a rychlé navrácení finančních prostředků, jež jsou nezbytné pro investice a růst společnosti.
Náklady řízení jsou zpravidla vysoké a obvykle trvá dlouho, než je vynesen rozsudek. Proto nejprve doporučujeme pokusit se o smírné urovnání sporu v podobě mimosoudního inkasa pohledávek, kde je i prostor pro udržení dobrých vztahů se zákazníky. Až v případě, že smírné řešení nevede k výsledku, je dobré zvážit soudní spor.
Naší prioritou je rychlé získání finančních prostředků a zároveň zachování dobrých vztahů s vašimi zákazníky. V případě potřeby jednáme se zákazníkem o reálné výši splátky, která bere v potaz jeho aktuální finanční situaci. V průběhu let jsme vylepšili náš proces a dospěli k těmto třem fázím:
Písemná upomínka: První kontaktujeme dlužníka prostřednictvím dopisu. Velmi často jsou dopisy od společností vymáhajících dluhy účinnější než dopisy od samotného dodavatele/poskytovatele.
Telefonické připomenutí: Pokud zákazník na základě tohoto prvního kroku nezaplatí, připomeneme mu jeho dluh telefonicky či jinou moderní formou vymáhání jakou je např. SMS.
Soudní řízení: Pokud ani tento krok nemá kýžený efekt, zvažujeme ve spolupráci s klientem možnosti soudního řízení. Naše dlouholeté zkušenosti nám umožňují predikovat reálné možnosti dalšího soudního řízení.
K případům přistupujeme individuálně a pro každý z nich hledáme nejlepší vhodné řešení. V případě potřeby můžeme přizpůsobit výše uvedené fáze tak, aby nejlépe odpovídaly danému případu.
Agentury jsou obvykle úspěšnější proto, že vymáhání pohledávek je jejich hlavní podnikatelskou činností. Kromě toho disponují speciálními prostředky (know-how, personální kapacity, technologie).
Naproti tomu má ve většině malých a středních společností vymáhání pohledávek na starosti účetní nebo obchodní manažer. Pro zaměstnance může tento úkol představovat nižší prioritu. Výsledkem tak je menší úspěšnost anebo dokonce narůstající objem nevymahatelných pohledávek. Proto se ve vztahu k neuhrazeným fakturám doporučuje spolupráce s profesionální agenturou. Díky tomu se mohou zaměstnanci soustředit na klíčové činnosti firmy a objem neuhrazených faktur může být zásadně snižován.
To závisí na vašich požadavcích a potřebách. Je-li proces dobře naplánován, může se vaše interní oddělení vymáhání a externí agentura vzájemně doplňovat ke spokojenosti všech. Interní oddělení pohledávek může využívat své prostředky a energii na prvotní posuzování potenciálních zákazníků a na prvotní fáze vymáhání pohledávek. Naproti tomu se externí agentura může věnovat pozdějším fázím vymáhání - mimosoudním krokům a řešením v rámci vlastního soudního řízení, čímž vám pomůže pohledávky vyřešit.
Posíláme pravidelné statistiky předaných případů, kde máte možnost kontroly aktuálního stavu vymáhání. V případě urgentního požadavku ze strany klienta, nebo je-li to v konkrétní situaci nutné, můžeme zaslat emailem nebo faxem zprávu o stavu zakázky.
Pokud se rozhodnete pro outsourcing správy pohledávek profesionální inkasní agenturou s dobrou pověstí, jako je EOS, je minimální riziko, že by tím utrpěla pověst vaší společnosti. V mnoha případech je spolupráce s agenturou vymáhající pohledávky naopak pro image klienta prospěšná, protože investoři, dodavatelé a zákazníci uvidí, že tento proces berete vážně a že při něm spolupracujete s odborníky.
Bohužel, ne všechny agentury jsou stejné a ne všechny disponují potřebnými prostředky a podnikají kroky, aby předešly újmě na straně vaší společnosti. My ve společnosti EOS pracujeme s maximálním soustředěním a pochopením; vždy hledáme smírná řešení a pamatujeme na to, že dlužník je váš zákazník. Dobře víme, že vztahy se zákazníky jsou velmi důležité a děláme vše pro jejich udržení.
Důvodů je mnoho. Níže uvádíme několik z nich:
nenesou žádná rizika: zaplatíte, až na základě úhrady pohledávky,
ke každému klientovi přistupujeme individuálně,
působíme v oboru více než 20 let,
disponujeme špičkovou technologií, která nám umožňuje efektivní řízení velkých portfolií pohledávek,
jsme členem federálního sdružení evropských inkasních asociací (FENCA – Federation of European National Collection Associations),
dodržujeme mezinárodní normy a každý rok podstupujeme audit prováděný KPMG,
máme spolehlivé partnery ve více než 180 zemích,
jsme významným investorem v oblasti odkupů pohledávek.
Závisí to na povaze služeb a charakteru vašich pohledávek (výše pohledávky, stáří pohledávky). Naše služby jsou „šité na míru" danému portfoliu klienta. Obecně odměna za naše služby je tvořena procentem ze skutečně vymožené částky. Například platí, že čím je váš dluh starší, tím vyšší je provize. Spojte se s námi a rádi vám poskytneme více informací.
Pokud platba přijde na náš účet nebo ji inkasujeme v hotovosti, obratem ji převádíme na účet klienta. Veškeré podmínky spolupráce závisí na vzájemné dohodě. Uděláme vše pro to, aby dlužník zaplatil v co možná nejkratším termínu.
Pokud se rozhodnete přihlásit pohledávku do insolvenčního řízení, musíte to udělat v řádném termínu. Je velmi důležité tyto termíny hlídat, jelikož jsou velmi krátké! Jste-li však naším klientem, budeme pro vás sledovat insolvenční rejstřík a v případě potřeby za vás podáme přihlášku.
Na naší stránce používáme soubory cookie, abychom vám dopřáli co nejlepší uživatelský zážitek. Patří k nim soubory cookie, které jsou nezbytné pro fungování stránky, dále soubory potřebné pro anonymní statistické vyhodnocování, soubory využívané pro uživatelské pohodlí a soubory, které zajišťují, aby obsah odpovídal vašim zájmům. Je na vás, zda povolíte používání souborů cookie pro účely statistiky, pohodlí a marketingu. Svůj souhlas můžete kdykoli změnit či stáhnout kliknutím na tlačítko Change Cookies (Změnit soubory cookie) ve spodní části stránky. Další informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a Registrační údaje.
Nezbytné
Používáme nezbytné soubory cookie. Tyto soubory jsou nezbytné pro provozování a základní funkce stránky. Umožňují zejména fungování zabezpečovacích prvků na naší stránce.
O tom, které soubory cookie používáme, se dočtete zde.
Název nástroje
Cookieconsent_status
Poskytovatel nástroje
EOS Holding GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Steindamm 71, 20099 Hamburk, Německo
Popis nástroje
Cookie nezbytné k uložení údajů z banneru pro souhlas s používáním cookies.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Uložení souhlasu
Doba uchovávání
60 dní
Název nástroje
Java Session Cookie
Poskytovatel nástroje
EOS Holding GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Steindamm 71, 20099 Hamburk, Německo
Popis nástroje
Náhodně generované číslo relace, které je nezbytné pro řádné fungování softwaru.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Bezchybné fungování stránky
Doba uchovávání
Relační cookie – maže se po zavření prohlížeče.
Pohodlí
Pokud povolíte soubory cookie zvyšující pohodlí, usnadní se vám používání stránky. Pokud ji navštívíte znovu a budete chtít využít naše služby, stránka automaticky rozpozná, že už jste ji navštívili, a zadané údaje a nastavení budou automaticky použity, abyste je nemuseli zadávat znovu.
O tom, které soubory cookie používáme, se dočtete zde.
Název nástroje
Visitor
Poskytovatel nástroje
EOS Holding GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Steindamm 71, 20099 Hamburk, Německo
Popis nástroje
Toto cookie používáme, abychom vám usnadnili používání této stránky.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Optimalizace, zlepšení služby
Doba uchovávání
Relační cookie – maže se po zavření prohlížeče.
Název nástroje
NEW_Visitor
Poskytovatel nástroje
EOS Holding GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Steindamm 71, 20099 Hamburk, Německo
Popis nástroje
Toto cookie používáme, abychom vám usnadnili používání této stránky.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Optimalizace, zlepšení služby
Doba uchovávání
1 den
Statistiky
Používáme statistické soubory cookie ke zlepšení nabídky, průběžné optimalizaci stránky a zajištění toho, aby její podoba odpovídala potřebám návštěvníků.
Za tímto účelem shromažďujeme anonymizované údaje pro statistiku a analytiku, abychom kupříkladu určili návštěvnost stránky a uživatelské chování a dále přizpůsobili a zlepšili obsah a uživatelský zážitek.
O tom, které soubory cookie používáme, se dočtete zde.
Název nástroje
nmstat
Poskytovatel nástroje
Siteimprove GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Rosenheimer Str. 143 C, 81671 Mnichov, Německo
Popis nástroje
Toto cookie obsahuje identifikační řetězec pro stávající relaci. Obsahuje informace o tom, které podstránky návštěvník otevře. Z těchto informací nelze usuzovat na totožnost a používají se k optimalizaci uživatelského prožitku.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Analýza, statistika
Doba uchovávání
399 dní
Název nástroje
AWSELB
Poskytovatel nástroje
Siteimprove GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Rosenheimer Str. 143 C, 81671 Mnichov, Německo
Popis nástroje
Toto cookie zajišťuje, aby se veškeré statistiky téže relace zjišťovaly v souvislostech.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Analýza, statistika
Doba uchovávání
Konec relace
Název nástroje
siteimproveses
Poskytovatel nástroje
Siteimprove GmbH
Sídlo poskytovatele nástroje
Rosenheimer Str. 143 C, 81671 Mnichov, Německo
Popis nástroje
Tento soubor cookie se používá ke sledování pořadí stránek, které si návštěvník prohlíží během své návštěvy internetové stránky.
Zpracovávané údaje
Žádné
Účel zpracování
Analýza, statistika internetové stránky
Doba uchovávání
Relační cookie – maže se po zavření prohlížeče.
Marketing
Marketingové soubory cookie používáme, abychom vám při návštěvě stránky poskytli relevantní obsah založený na vašich zájmech.
O tom, které soubory cookie používáme, se dočtete zde.
Název nástroje
Facebook Pixel
Poskytovatel nástroje
Meta Platforms Ireland Limited
Sídlo poskytovatele nástroje
4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin, D02, Irsko
Popis nástroje
Společnost Meta tento nástroj používá ke zobrazení reklamy, k měření a zvýšení její relevance a k nabídce reklamních produktů na stránce Meta.
Zpracovávané údaje
Zobrazené reklamy | Navštívené stránky | Informace o prohlížeči | Informace o cookies na Facebooku | Uživatelské ID na Facebooku | Geografické umístění | Informace o zařízení | Hlavička http | Interakce s reklamami, službami a produkty | IP adresa | Marketingové informace | Uživatelské údaje a chování | Pixel ID | Odkazovací URL | Uživatelský agent
Účel zpracování
Analýza | Sledování konverzí | Marketing | Sociální sítě | Reklama
Toto cookie se používá k získání anonymizovaných zpráv o cílové skupině a o možnosti cílené reklamy mj. v rámci retargetingu.
Zpracovávané údaje
Informace o zařízení, prohlížeči, IP adrese, URL odkazující stránky a časovém razítku.
Účel zpracování
Marketing, analýza, retargeting
Doba uchovávání
Název cookie (doba trvání: 90 dní)
Název nástroje
Google Analytics
Poskytovatel nástrojů
Google Ireland Limited
Adresa poskytovatele nástroje
Google Building Gordon House, 4 Barrow St, Grand Canal Dock, Dublin 4, D04 V4X7, Irland
Popis nástroje
Slouží ke sledování aktivity webových stránek, jako je délka návštěvy, počet stránek na návštěvu a míra zapojení jednotlivců používajících stránky, spolu s informacemi o zdroji návštěvnosti.
Údaje zpracovány
Zobrazené reklamy | Navštívené stránky | Informace o prohlížeči | Informace o souborech cookie Facebooku | ID uživatele Facebooku | Zeměpisná poloha | Informace o zařízení | HTTP hlavička | Interakce s reklamami, službami a produkty | IP adresa | Marketingové informace | Údaje o používání a chování | Pixel ID | Referenční URL | User Agent
Účel zpracování údajů
Personalizace reklam | Údaje o uživateli inzerátu | Ukládání reklam | Úložiště Analytics