- EOS je specialistou ve správě mezinárodních pohledávek.
- Síť zahrnující 180 zemí a špičkové technologie umožňuje efektivní a rychlé zpracování.
- Centralizovaná správa případů zajišťuje globální dodržování standardů a zásad.
Co se týká nás, to se týká i nesplácejících dlužníků: jsou stále mobilnější a častěji se přesouvají, mnohdy do cizích zemí. Pro věřitele může být těžké dostat se k penězům, pokud zákazníci přestali platit a půjčku je třeba zesplatnit a ukončit. K inkasu pohledávek v zahraniční je nutné vyvinout velké úsilí a vyhlídky na úspěch jsou omezené.
Jedním z partnerů, který s EOS v rámci mezinárodních aktivit spolupracuje již od 80. let, je Commerzbank. Zvolené přeshraniční úvěry jsou postupovány EOS.
Mezinárodní inkaso pohledávek vyžaduje odbornost
„Komplikace a zmatky jsou nevyhnutelné, pokud je do transakce vnesen zahraniční prvek, tedy když si věřitel vezme půjčku v Německu, ale pak se přestěhuje a přestane splácet. V takové chvíli nastupuje EOS,“ vysvětluje Andreas Behmenburg, prodejní ředitel EOS v Německu, který odpovídá za spolupráci s Commerzbank ve Frankfurtu.

Nejspíše se najde spousta inkasních společností, které dokážou vymáhat pohledávky v Německu, ale my jsme prakticky jediní, kdo to zvládá mezinárodně.
EOS přebírá postoupené pohledávky do svého systému pro vymáhání pohledávek a přenáší je do zemí celého světa. „Naše vlastní inkasní společnosti působí ve 24 zemích. Ve více než 150 dalších zemích pak spolupracujeme s dlouhodobými certifikovanými partnery. V Německu se nejspíše najde řada poskytovatelů služeb, kteří jsou schopni vymáhat pohledávky vnitrostátně, ale v mezinárodním měřítku jejich řady prořídnou,“ říká Andreas.
Spolehliví místní partneři nabízejí nesrovnatelné výhody oproti centralizovanému systému správy pohledávek, vysvětluje Stephan Cohrs, viceprezident EOS pro přeshraniční operace: „Znají právní prostředí země, vědí, které způsoby komunikace a plateb jsou běžné, a samozřejmě hovoří místním jazykem.“ „Mnozí zákazníci jsou u vytržení z toho, že jsme schopni vyřešit případy, které již vzdali. Vidí, že díky svým zkušenostem dokážeme jejich pohledávky vymoci kdekoli na světě.“

Mnozí zákazníci jsou u vytržení z toho, že jsme schopni vyřešit případy, které již vzdali.
Automatická distribuce do cílových zemích
Celý proces je řízen zcela automaticky prostřednictvím elektronické platformy Global Collection. Tam se převádějí veškerá relevantní data o zákazníkovi související s příslušnou pohledávkou a následně jsou v reálné čase přenesena do dané země. Nesplácející dlužník je kontaktován přímo na místní úrovni.
„Pokud byl případ, který zpracováváme, zadán v jiné zemi, je první dopis dlužníkovi z našeho místního systému obvykle zaslán během několika hodin,“ říká Maria Carmen Vinseiro, specialistka na přeshraniční správu partnerů a inkaso ve švýcarské EOS.
Dotaz na obsah může být odeslán jediným klikem. Partner EOS následně přes platformu obdrží krátkou zprávu, která se připojí k příslušnému případu. Není nutné hledat správnou kontaktní osobu či e-mailovou adresu: všechny důležité dokumenty se uchovávají na jediném místě. „Je to velmi přímočaré,“ říká Maria Carmen Vinseiro: „A to znamená, že jsme rychlejší. Ve Švýcarsku zpracováváme s platformou Global Collection mnohem více případů, než bychom zvládali bez ní.“

Platforma Global Collection je velmi přímočará. Zpracováváme s ní mnohem více případů, než bychom zvládali bez ní.
Technologie a kompetentní vícejazyčný tým v hamburské centrále nejen zajišťují, že veškeré pohledávky jsou spravovány a monitorovány z jednoho místa, ale také poskytují základ pro jednotnou aplikaci pravidel a zásad EOS, jako je etický kodex, ve všech zemích.
Hodnotový systém EOS platí na celém světě
„Budováním sítě jsme strávili spoustu let a partnery si vybíráme velice pečlivě,“ říká Andreas. „Pravidelně provádíme audity v prostorách inkasních společností, abychom si udělali lepší obrázek o jejich pracovních metodách a filozofiích, abychom jim poskytovali pravidelná školení a abychom s nimi pracovali dlouhodobě. Takto si můžeme být jisti tím, že naše standardy a hodnotový systém budou respektovány.“ Vysoce profesionální síť a vynikající technické standardy EOS zajišťují, že spolupráce má smysl i z jejího hlediska.
„Každý rok zpracováváme více než 100 000 pohledávek ve zhruba 180 zemích,“ uvádí Andreas. „Zahrnuje to vše od nezaplacených dobírek v hodnotě 100 eur až po úvěry na pořízení automobilů či nemovitostí v šesticiferných částkách.“
Banky mají ze spolupráce s námi četné výhody: generují výnosy z odepsaných, téměř beznadějných pohledávek, aniž musejí samy budovat potřebné know-how. To znamená, že nemusejí vynakládat úsilí a prostředky na to, aby se domohly zaplacení pohledávek ze zahraničí.
Učit se od sebe navzájem vede k většímu úspěchu
Jakmile EOS převezme pohledávku, začnou její odborníci hledat nejlepší způsob jejího zpracování. „Pokud některá ze zahraničních dceřiných společností EOS úspěšně implementuje nová opatření, sdílíme toto know-how po celém světě jakožto osvědčený postup,“ vysvětluje Andreas. „Všichni se učíme od sebe navzájem.“
Jak pro vás vymáháme pohledávky na mezinárodní úrovni.
Chcete zjistit více o tom, jak EOS nachází řešení i pro ty nejbeznadějnější pohledávky na celém světě?
Kontaktujte nás